10 نکته برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی

به گزارش مجله لیست پیوند، استفاده از دستگاه فشار خون در منزل راهی عملی برای بهبود سلامتی است. هر چند گاهی اوقات حتی برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی هم به مقدار مانیتورهای داخل مطب پزشک پیشرفته نیستند، پیگیری روند افزایش یا کاهش فشار خون در خانه می تواند به شما یاری کند تا از خوانش های نادرست که اغلب ناشی از اضطراب حضور در محیط های پزشکی است، جلوگیری کنید. با استفاده از برترین دستگاه فشار خون دیجیتال می توانید به راحتی الگوی فشار خون خود را زیر نظر بگیرید. بر اساس این اطلاعات نیز قادر خواهید بود تا مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید. در این مقاله، نکات مهمی که باید موقع خرید دستگاه فشار خون دیجیتالی بدانید را شرح می دهیم. در نهایت هم چند برند که به عنوان برترین مارک فشارسنج دیجیتالی شناخته می شوند را می خوانید.

10 نکته برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی

آنچه باید برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی بدانید

اگر قصد دارید تا فشار خون خود را در منزل مقدار گیری کنید، باید یک دستگاه فشارسنج دیجیتالی خریداری کنید. فشارسنج های خانگی تنوع بسیاری دارند اما برای انتخاب برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی باید سراغ فشارسنجی بروید که دقیق و مناسب شرایط شما است. به این منظور باید به 10 نکته مهم توجه داشته باشید.

1. با پزشک خود مشورت کنید

اگر پزشک از شما خواسته تا فشار خون خود را در خانه زیر نظر داشته باشید و مقدار بگیرید، بهتر است که برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی با او مشورت کنید. او با توجه به احتیاجها و شرایط شما دستگاهی را پیشنهاد می دهد که برترین کاربرد را برای شما دارد.

2. دستگاه فشارسنج با کاف بالا خریداری کنید

کاف یا بازوبند در پزشکی به ابزاری گفته می گردد که برای سنجش فشار خون به کار می رود. اگر یک دستگاه فشارسنج خانگی می خرید، دستگاهی را انتخاب کنید که کاف آن بالا است. چنین دستگاهی فشار خون شما را روی بازو مقدار گیری می نماید، نه از روی مچ دست یا انگشت شما.

3. کاف فشارسنج باید برای بازوی شما مناسب باشد

مطمئن شوید که مقدار کاف مناسب برای بازوی خود دارید. باید این کاف به خوبی دور بازوی شما بپیچد و فضای کافی برای نهاده شدن دو نوک انگشت زیر آن وجود داشته باشد. بیشتر دستگاه های فشار خون دیجیتالی دارای یک کاف میانه هستند. اگر بازوی شما بزرگتر یا کوچکتر از حد میانه است، شاید لازم باشد که یک کاف قابل تنظیم در مقدار های مختلف تهیه کنید.

4. مطمئن شوید که استاندارد است

دستگاه فشارسنج باید مورد تأیید پزشکان باشد. بنابراین، حتی موقع خرید برترین مارک دستگاه فشار خون دیجیتالی نیز باید توجه کنید که گواهی ها و تأییدیه های لازم را داشته باشد. داشتن این تأییدیه ها به این معنا است که دستگاه فشار خون آزمایش های لازم را از سر گذرانده تا مطمئن شوید که نتایجی که نشان می دهد برای شما و پزشکتان قابل اعتماد است.

5. ویژگی های دستگاه فشار خون را در نظر بگیرید

توجه به ویژگی های دستگاه فشار خون نیز می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین و برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی یاری کند. به ویژگی های مورد نظر خود فکر کنید. آیا می خواهید دستگاه شما چند کاف داشته باشد؟ آیا به دستگاهی احتیاج دارید که اطلاعات را برای بیش از یک کاربر ذخیره کند؟ داشتن دستگاهی با نمایشگر بزرگ برایتان اهمیت دارد؟ این ویژگی ها در هر مدل از فشارسنج دیجیتالی فرق دارد و بر اساس آن، دستگاه ها کاربردهای مختلفی دارند.

6. کاربری ساده ای داشته باشد

ممکن است بعضی از انواع دستگاه فشار خون دیجیتالی کاربری ساده تری داشته باشد. یک دستگاه فشار سنج خوب کاف راحتی دارد و خواندن اطلاعات از روی نمایشگر آن ساده تر است. قبل از خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی، به ویژگی های آن توجه کنید یا اگر خرید حضوری دارید، مدل های مختلف را امتحان کنید.

7. قابلیت اتصال به رایانه داشته باشد

بعضی از دستگاه های فشارسنج نمایشگر های BP دارند که باعث می گردد به راحتی به رایانه خانگی شما متصل شوند. با استفاده از این ویژگی آنالیز اطلاعات مربوط به فشار خون بسیار ساده تر می گردد و حتی می توانید آن ها را دانلود کنید. در حال حاضر، بعضی از انواع دستگاه فشار خون دیجیتالی می توانند به وسیله بلوتوث به تلفن همراه هوشمند شما متصل شوند. اگر بتوانید از این قابلیت بهره ببرید، کار با دستگاه بسیار ساده خواهد شد. حتی بعضی از دستگاه ها برنامه ای دارند که به شما یاری می نماید خوانش فشار خون خود را پیگیری یا ثبت کنید یا آن را با پزشک خود به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

8. حافظه دستگاه هم می تواند به شما یاری کند

یکی دیگر از ویژگی های برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی داشتن حافظه داخلی است. ذخیره اطلاعات مربوط به فشار خون و سلامت شما در حافظه داخلی این دستگاه به شما یاری می نماید تا آن را بر اساس تعداد دفعات مقدار گیری فشار خون در هر روز تنظیم کنید. اگر شما یا هر یک از اعضای خانواده هر دو به طور منظم فشار خون خود را مقدار گیری می کنید باید به تهیه یک دستگاه فشارسنج چند کاربره فکر کنید.

9. گزینه های گارانتی دستگاه را آنالیز کنید

بیشتر دستگاه های فشار خون و کاف های معتبر دارای گارانتی هستند که فعالیت دستگاه را برای 1 تا 5 سال تضمین می نمایند. بنابراین، همیشه پیش از خرید دستگاه فشار خون دیجیتال گزینه های گارانتی آن را آنالیز کنید. آیا این گارانتی کل دستگاه را پوشش می دهد یا فقط شامل نمایشگر دیجیتال دستگاه می گردد و کاف این دستگاه را شامل نمی گردد؟

باید بدانید که بعضی از فراوری نمایندگان دستگاه فشار خون دیجیتال برای فعال کردن گارانتی هزینه ای اضافه دریافت می نمایند اما بعضی از شرکت های دیگر با تهیه این دستگاه به شما گارانتی رایگان ارائه می دهند.

10. هر 2 سال یک بار دستگاه را سرویس کنید

حتی برای اطمینان از دقیق بودن برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی هم باید آن را به طور منظم سرویس کنید. معمولا یک دستگاه فشار خون باکیفیت باید حداقل هر 2 سال یک بار سرویس گردد. برای این کار می توانید با نمایندگی دستگاه مورد نظر تماس بگیرید.

کدام محصولات برترین دستگاه فشار سنج دیجیتالی هستند؟

برای یافتن برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی، باید محصولات برندهای مختلف را ببینید و ویژگی های آن ها را بدانید. به همین دلیل، در ادامه، برترین برندهای موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم تا خریدی بهتر داشته باشید.

1. دستگاه فشار خون دیجیتالی امرن (Omron)

برای انتخاب برترین برند دستگاه فشار خون دیجیتالی باید به مهم ترین ویژگی های آن یعنی سهولت استفاده، راحتی و نمایش دقیق داده ها توجه کرد. بر این اساس، فشارسنج دیجیتالی امرن یکی از برترین ها محسوب می گردد. نه تنها نهاده شدن کاف این دستگاه روی بازوی هر کسی آسان است، بلکه داده های مربوط به فشار خون را بسیار واضح و خوانا در کمتر از یک دقیقه به نمایش درمی آورد.

کاف این دستگاه به مقدار ای بزرگ است که می تواند بازوهایی با مقدار های مختلف را در خود جای دهد. با وجود این، چشم گیرترین ویژگی این دستگاه آن است که طرز کار ساده ای دارد. وقتی کاف دستگاه دور بازوی شما نهاده شد، باید دکمه آغاز را فشار دهید و حدود 30 ثانیه صبر کنید. پس از آن، اطلاعات مربوط به فشار خون و ضربان قلب شما روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می گردد.

2. دستگاه فشار خون دیجیتالی آی هلث (iHealth)

دستگاه فشارسنج آی هلث طراحی ساده و در عین حال قابل فهمی دارد. دکمه و نمایشگر رنگی استفاده و تفسیر داده های خوانده شده را ساده تر می نماید. کاف قابل تنظیم این دستگاه به خوبی روی بازوی شما قرار می گیرد. برای استفاده از نمایشگر این دستگاه هم احتیاجی نیست که دانش خاصی داشته باشید. هر کسی با هر مقدار اطلاعات درباره دستگاه های دیجیتال می تواند به راحتی از این فشارسنج استفاده کند.

3. دستگاه فشار خون دیجیتالی مایکرولایف (Microlife)

اگر به خرید برترین مارک دستگاه فشارسنج دیجیتالی فکر می کنید، احتمالا می خواهید از آن استفاده های بسیار داشته باشید. فشارسنج مایکرولایف می تواند مقدار های فشار خون شما را ذخیره کند تا بتوانید فشار خون خود را در طول زمان پیگیری کنید. راه اندازی این دستگاه آسان است و فقط باید کاف آن را به نمایشگر وصل کنید. کاف که دستورالعمل های استفاده از آن در دفترچه همراه با دستگاه نوشته شده، پس از نهاده شدن روی بازوی شما در جای خود باقی می ماند.

بعد از اینکه اطلاعات مربوط به فشار خون خود را خواندید، نمایشگر دستگاه به طور اتوماتیک داده ها را ذخیره می نماید و خوانش های قبلی با فشار دکمه M روی دستگاه قابل دسترسی است. این قابلیت دستگاه به شما این امکان را می دهد که به طور مثال، برنامه یک هفته ای نظارت بر فشار خون را زیر نر پزشک داشته باشید.

4. دستگاه فشار خون دیجیتالی ای ان دی (A&D)

این دستگاه برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی برای افرادی است که توانایی بینایی کمتری دارند. نمایشگر بعضی از مدل های این برند دارای تنظیمات صوتی هستند که دستورالعمل ها، نتایج و تجزیه و تحلیل مختصری از اطلاعات را به زبان های انگلیسی، اسپانیایی یا فرانسوی می خواند.

راه اندازی این دستگاه بسیار ساده است و کاف آن به خوبی در بازوی شما جای می گیرد. امکانات سخنگوی آن نیز تنها با فشار یک دکمه فعال می شوند. این سخنگو در طول فرایند گرفتن فشار خون با صدای بلند و واضح شما را هدایت می نماید و هم زمان نتایج مورد نظر را روی صفحه دستگاه نشان می دهد. کافیست کمی زبان انگلیسی، فرانسه یا اسپانیایی بدانید.

5. دستگاه فشار خون دیجیتالی ولچ الن (Welch Allyn)

دستگاه فشارسنج دیجیتالی ولچ آلن فناوری پیشرفته مراقبت بالینی را در خانه ارائه می دهد. این دستگاه با یک کاف با مقدار استاندارد عرضه می گردد اما کاف های بسیار کوچک و بسیار بزرگ آن نیز در بازار موجود هستند. استفاده از مقدار مناسب کاف دقت خواندن اطلاعات مربوط به فشار خون را بهبود می بخشد. داشتن گزینه هایی برای طیف بیشتری از افراد باعث می گردد که این دستگاه برترین کاربرد را برای مقدار فشار خون داشته باشد.

دستورالعمل استفاده از این دستگاه در دفترچه همراه آن درج شده و شما می توانید بدون دردسر فشار خون خود را مقدار بگیرید. مقدار گیری فشار خون با این دستگاه در مدت زمان 20 ثانیه موقع باد شدن کاف انجام می گردد تا ناراحتی ناشی از فشردن دست به حداقل برسد. کاربری این دستگاه بسیار ساده و با استفاده از تنها یک دکمه است.

6. دستگاه فشار خون دیجیتالی هومدیکس (Homedics)

فشارسنج دیجیتالی هومدیکس راه اندازی بسیار ساده ای دارد و کاف آن بدون هیچ دردسری به نمایشگر متصل می گردد. کاف این دستگاه به سادگی روی بازوی شما قرار می گیرد. صفحه نمایشگر آن هم به مقدار ای بزرگ و واضح است که خواندن اطلاعات فشار خون و سلامتی شما را بسیار راحت می نماید. نمایش راحت اطلاعات روی نمایشگر این دستگاه با جابه جایی ساده کار را برای دو کاربر به طور هم زمان ساده می نماید.

این دستگاه با توجه به قیمت و عملکردی که دارد، گزینه ای ارزان برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی به شمار می رود.

7. دستگاه فشار خون دیجیتالی ویدینگز (Withings)

دستگاه فشار خون دیجیتالی ویدینگز طراحی جمع وجور و مناسب برای سفر دارد که برای کسانی که همیشه در حال سفر و حرکت هستند، مجذوب کننده است. نمایشگر میله ای شکل این دستگاه که در داخل کاف ادغام شده، یک طراحی منحصربه فرد است که آن را نسبت به سایر گزینه های بی سیم کمتر و قابل حمل تر می نماید.

البته، ترکیب نمایشگر و کاف باعث می گردد که پوشیدن این دستگاه و استفاده از آن تا حدودی ناخوشایند باشد به خصوص برای کسانی که مسائل مهارتی دارند. مقدار های فشار خون به طور مستقیم روی کاف فقط برای چند ثانیه نمایش داده می گردد که ممکن است آنالیز اطلاعات حین استفاده را برای بعضی از افراد سخت سازد.

بااین حال، نکته مثبت این دستگاه آن است که می تواند به وسیله وای فای و بلوتوث اطلاعات را به تلفن همراه شما منتقل کند. این ویژگی برای خواندن و آنالیز اطلاعات در حین حرکت و سفر یک مزیت محسوب می گردد.

کلام آخر

کسانی که دچار مسائل فشار خون هستند، اغلب به خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی فکر می نمایند. وجود چنین دستگاهی در منزل به شما یاری می نماید تا همیشه اطلاعات مربوط به فشار خون و سلامت خود را زیر نظر داشته باشید. اگر خرید این دستگاه و استفاده از آن زیر نظر پزشکی باتجربه و متخصص باشد بهتر است.

در این صورت، پزشک می تواند با توجه به شرایط و احتیاجهای شما برترین نوع دستگاه فشار خون را به شما پیشنهاد دهد. به علاوه، او می تواند روش درست استفاده از این دستگاه و نحوه تجزیه و تحلیل داده های آن را به شما بیاموزد. در نتیجه، اطلاعاتی که از این دستگاه خانگی دیجیتال دریافت می کنید، به بهبود سلامت شما و پیشگیری از بسیاری از بیماری های مزمن ناشی از فشار خون بالا یاری خواهد نمود.

منبع: webmd

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1680

به "10 نکته برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای خرید برترین دستگاه فشار خون دیجیتالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید