10 شغلی که احتمالا در آینده نابود می شوند

به گزارش مجله لیست پیوند، متخصصان در گزارشی به ده شغل که به احتمال زیاد به وسیله هوش مصنوعی از انسان گرفته خواهد شد و بعلاوه تعداد کمی از مشاغلی که کمتر در معرض خطر هستند اشاره نموده اند.

10 شغلی که احتمالا در آینده نابود می شوند

به گزارش همشهری به نقل از روزنامه سان، در تحقیقات نو تعیین شده که کدام مشاغل بیشتر در معرض خطر تصاحب به وسیله هوش مصنوعی هستند. به گفته محققان اندیشکده مرکز تحقیقات پیو، از هر پنج کارگر آمریکایی یک نفر دارای وظایفی است که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد.

محققان که در مطالعه خود از داده های فدرال استفاده کردند، شرح داده اند: از لحاظ تاریخی، تغییرات در فناوری اغلب کار های فیزیکی را اتوماتیک می نماید، مانند کار هایی که در کف کارخانه انجام می گردد.

اما هوش مصنوعی بیشتر شبیه به نیروی مغز انسان عمل می نماید و با افزایش دامنه آن، سؤالاتی در خصوص تأثیر آن بر مشاغل حرفه ای و سایر مشاغل اداری ایجاد می نماید. سؤالاتی که مرکز تحقیقاتی پیو در پی آن است تا در تجزیه و تحلیل نوی از داده های دولتی آمریکا به آن ها بپردازد.

در گزارشی که محققان پیو ارائه داده اند، شرح داده شده است که بعضی مشاغل بیشتر از سایرین در معرض تهدید هوش مصنوعی قرار دارند. این لزوما به این معنا نیست که ربات ها یا نرم افزار های هوش مصنوعی کار های پر بازده را انجام خواهند داد، اما احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانند آن ها را انجام دهند.

تحلیلگران بودجه، کلید ورود داده ها، تهیه کنندگان لیست های مالیاتی، نویسندگان فنی و توسعه دهندگان وب، پنج شغلی هستند که در بیشترین تهیدید هوش مصنوعی متوجه آنان است. مشاغلی که هوش مصنوعی به طور میانه آن ها را تهیدی می نماید، شامل مدیران اجرایی، دامپزشکان، طراحان داخلی، گرد آورندگان یاری مالی و مدیران فروش بودند. مشاغلی که کمتر در معرض خطر هوش مصنوعی قرار می گیرند، شامل آرایشگران، کارگران مراقبت از بچه ها، آتش نشان ها و لوله کش ها بود.

محققان شرح دادند: در تجزیه و تحلیل ما، مشاغلی بیشتر در معرض هوش مصنوعی قرار می گیرند که هوش مصنوعی بتواند مهم ترین فعالیت های آن ها را به طور کامل انجام دهد یا به آن ها در روند کار یاری کند. آن ها افزودند: برای مثال، هوش مصنوعی می تواند حداقل تا حدی جایگزین وظایف دریافت اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها یا اطلاعات گردد، یا می تواند به کار با رایانه یاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1658

به "10 شغلی که احتمالا در آینده نابود می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شغلی که احتمالا در آینده نابود می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید