گردش مالی 9 هزار میلیارد تومانی صنایع دستی در سال

به گزارش مجله لیست پیوند، مدیرکل دفتر حمایت از فراوری صنایع دستی گفت: صنایع دستی در سال 9 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و 240 میلیون دلار صادرات صنایع دستی در کشور انجام می گردد.

گردش مالی 9 هزار میلیارد تومانی صنایع دستی در سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، نشست معاون صنایع دستی با مدیران تشکل های تخصصی صنایع دستی با هدف آنالیز مسائل و موضوعات مرتبط با این حوزه با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه 28 مردادماه 1402 در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

محمدحسین عسکرپور مدیرکل دفتر حمایت از فراوری صنایع دستی در این نشست گفت: صنایع دستی ما در سال 9 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. 240 میلیون دلار صادرات صنایع دستی در کشور انجام می گردد که این بسیار مهم است.

عسکرپور توضیح داد: این ظرفیت ها نشان دهنده این است که این صنعت احتیاجمند حمایت است و احتیاجمند این هستیم که بانک ها و بیمه ها از ما حمایت نمایند.

وی یادآور شد: 1270 تعاونی به نام صنایع دستی ثبت شده اما 70 تشکل بالای 100 نفر داریم.

در ادامه موسی رضایی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل یکی از شرکت های بیمه گفت: موضوع تازهی را با عنوان بیمه زندگی شوکا برای علاقه مندان به این حوزه و فعالان صنایع دستی در نظر گرفتیم که کوتاه مدت است و 5 ساله است. نام این بیمه شوکا است که کوچک ترین آهوی مینیاتوری جنگل های هیرکانی است.

رضایی توضیح داد: این شرکت بیمه برای حمایت از حوزه صنایع دستی در پی انتفاع و بهره برداری خود نیست بلکه بیشتر در پی حمایت از حوزه فرهنگ کشور است. تمام فرآیند خرید بیمه و کارهای بانکی این محصول تازه به صورت الکترونیکی و بدون احتیاج به بانک و ارائه هر نوع تضمینی است و در مدت 5 دقیقه بیمه نامه شوکا برای فعالان حوزه صنایع دستی انجام می گردد.

وی گفت: خریدار بیمه طی 60 ماه اقساط خود را پرداخت می نماید و بعد از 5 سال می تواند تمام حق بیمه خود را با سودی که به آن تعلق گرفته دریافت کند و یا اینکه مادام العمر از مستمری استفاده نمایند.

وی اعلام کرد: ما یک نگاه متفاوت به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم و قصد داریم از حوزه صنایع دستی حمایت کنیم و این را یک تجربه و حرکت تازه برای صنعت بیمه می دانیم.

در این نشست معاونان صنایع دستی استان ها نیز به صورت برخط حضور داشتند.

بعلاوه در این نشست نمایندگان و مدیرانی از بیمه به معرفی خدمات بیمه ای خود به هنرمندان صنایع دستی و تشکل های مردم نهاد این حوزه پرداختند و بسته های بیمه ای در نظر گرفته شده برای صنعتگران را تشریح کردند.

تعدادی از نمایندگان تشکل های صنایع دستی نیز در این نشست در سخنانی به ارائه نظر و پیشنهادهای خود پرداختند و مسائل مرتبط با حوزه صنایع دستی مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1664

به "گردش مالی 9 هزار میلیارد تومانی صنایع دستی در سال" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردش مالی 9 هزار میلیارد تومانی صنایع دستی در سال" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش مالی 9 هزار میلیارد تومانی صنایع دستی در سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید