کوالکام از تراشه پرچم دار اسنپدراگون 888 رونمایی کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، کوالکام دقایقی قبل از جدیدترین تراشه پرچم دار خود به نام اسنپدراگون 888 رونمایی کرد. این تراشه در سال 2021 به عنوان قلب تپنده بیشتر پرچم داران اندرویدی انجام وظیفه خواهد نمود. در ابتدا گفته می شد این تراشه با نام اسنپدراگون 875 معرفی می گردد اما کوالکام برای آن نام اسنپدراگون 888 را انتخاب نموده است.

کوالکام از تراشه پرچم دار اسنپدراگون 888 رونمایی کرد

این تراشه برخلاف نسل قبلی از مودم 5G یکپارچه بهره می برد. همان طور که احتمالا می دانید، گوشی های مبتنی بر اسنپدراگون 865 برای بهره گیری از فناوری 5G باید مودم مختص این فناوری را در کنار این تراشه تعبیه می کردند. اسنپدراگون 888 مجهز به مودم X60 است که چند ماه قبل معرفی گردید و از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد؛ همچنین باید خاطرنشان کنیم این مودم از امواج میلی متری و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

با توجه به 5 نانومتری بودن این مودم و اینکه به صورت یکپارچه با تراشه ارائه می گردد، اسنپدراگون 888 در زمینه فناوری 5G نسبت به نسل قبلی انرژی بسیار کمتری را مصرف خواهد نمود. علاوه بر بهبودهای مربوط به فناوری 5G، این تراشه مجهز به نسل ششم موتور عصبی است که از لحاظ مصرف انرژی و عملکرد حرف بیشتری برای گفتن دارد. همچنین کوالکام به بهبود قابل توجه در زمینه پردازنده گرافیکی هم اشاره نموده ولی جزئیات آن اعلام نشده است.

ضمناً به لطف نسل جدید پردازنده سیگنال تصویری (ISP) که تا 35 درصد سریع تر است، گوشی های مبتنی بر این تراشه می توانند در هر ثانیه حدود 120 عکس 12 مگاپیکسلی را ثبت نمایند. طبق اعلام کوالکام، فردا تمام جزئیات این تراشه منتشر خواهد شد.

  • چرا تراشه های پرچم دار موبایل دیگر اهمیت گذشته را ندارند؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 737

به "کوالکام از تراشه پرچم دار اسنپدراگون 888 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از تراشه پرچم دار اسنپدراگون 888 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید