کارشناس اروپایی: کرونا می تواند به خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا بیانجامد

به گزارش مجله لیست پیوند، یک کارشناس برجسته اروپایی با اشاره به بی اعتمادی ایتالیایی ها به احساس همبستگی شرکای خود در دوران کرونا گفت که این بحران می تواند خطر خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا را ایجاد کند.

کارشناس اروپایی: کرونا می تواند به خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا بیانجامد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین مایلارد، مدیر موسسه ژاک دلورس پاریس در مصاحبه با خبرگزاری آلمان تاکید نمود که بحران کرونا با عواقب اجتماعی و مالی سخت می تواند ساختار اتحادیه اروپا را متزلزل کند.

این کارشناس برجسته اروپایی در این راستا به کشور ایتالیا اشاره نمود که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته است و در این باره گفت که این کشور دیگر نمی تواند به همبستگی شرکای سنتی خود در این اتحادیه اعتماد کند.

وی تاکید نمود که ایتالیایی ها (در دوران بحران کرونا) نسبت به اتحادیه اروپا بسیار بی اعتماد شده اند. این خطر وجود دارد که این شرایط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا منجر گردد.

در دوران بحران کرونا کشوهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و بعضی دیگر کشورها خواهان اوراق قرضه مشترک اروپایی برای مقابله با عواقب مالی این بحران شده اند، اما بعضی کشورهای دیگر این اتحادیه و بخصوص آلمان با این طرح مخالفت نموده اند. از این رو تا به حال طرح پذیرش بدهی های مشترک اروپایی ایجاد نشده است.

مایلارد در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری آلمان توضیح داد که اروپای بدون ایتالیا یک خطر مرگبار است. بعد از برگزیت نمی توان تصور کرد که یک کشور دیگر و بخصوص یک کشور مهم (ایتالیا) اتحادیه اروپا را ترک کند.

وی اضافه نمود: اتحادیه اروپا با 27 عضو هم در معرض تهدید سکون و رکود قرار گرفته است. بنابراین رکود مور انتظار در بسیاری کشورهای اروپایی می تواند یک بحران اجتماعی ایجاد کند و نیروهای ملی گرا را تقویت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 306

به "کارشناس اروپایی: کرونا می تواند به خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا بیانجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس اروپایی: کرونا می تواند به خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا بیانجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید