کاربرد تسلیحات سنگین در درگیریهای مرزی میان اریتره با شمال اتیوپی

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نیروهای محافظ سومالی در گزارشی اعلام کردند که در درگیریهای اخیر در مرز اریتره با منطقه تیگرای در شمال اتیوپی، تسلیحات و بمب افکن های سنگین بکار رفته است.

کاربرد تسلیحات سنگین در درگیریهای مرزی میان اریتره با شمال اتیوپی

طبق گزارش بعضی رسانه ها، تبادل آتش میان طرف های درگیر در این منطقه بعضی از ساکنان نواحی مرزی اریتره را به ترک خانه های خود و پناه بردن به غارهای کوهستانی در مناطق مجاور وادار ساخت.

گزارشها مبنی بر وقوع درگیریهای شدید در نواحی مرزی در حالی منتشر می گردد که حزب جبهه آزادی خلق تیگرای (TPLF) به مقاومت نظامی خود در برابر نیروهای فدرال اتیوپی ادامه می دهد.

حزب جبهه آزادی خلق تیگرای همچنین ادعا می نماید که دولت اریتره در حال یاری رسانی به نیروهای فدرال اتیوپی است و اینکه پیش از این یگانهای مسلح اریتره برای اجرای یک عملیات تهاجمی با عبور از مرز وارد منطقه تیگرای شده است.

یک نماینده حزب جبهه آزادی خلق تیگرای تأیید کرد که نیروهای شورشی این منطقه روز چهاردهم نوامبر علیه شهر آسمارا پایتخت اریتره دست به یک حمله موشکی زده است. در این حمله موشکی، دو فروند موشک به فرودگاه آسمارا اصابت کرد.

این در حالی است که دولت اریتره هرگونه دخالت و نقش آفرینی در تعارض مسلحانه میان شورشیان منطقه تیگرای و نیروهای فدرال آدیس آبابا را انکار می نماید.

لازم به ذکر است که درگیری میان شورشیان تیگرای و دولت مستقر در آدیس آبابا در سال 2019 و در پی خروج اعضای حزب جبهه آزادی خلق تیگرای از ائتلاف سیاسی حاکم و امتناع آنا از ادغام در حزبی عظیم تر با نام حزب رونق شروع شد.

امتناع دولت اتیوپی از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات سپتامبر 2020 در منطقه تیگرای که درآن حزب جبهه آزادی خلق به پیروزی چشمگیری دست یافت، تنشها میان این متحدان سیاسی سابق را به نقطه اوج خود رساند. در پی آن، نیروهای ویژه منطقه ای و پشتیبان حزب جبهه آزادی خلق تیگرای به یک اردوگاه نیروهای دفاع ملی اتیوپی مستقر در پایتخت منطقه تیگرای حمله کردند.

در واکنش به این حمله، دولت فدرال اتیوپی یک عملیات تهاجمی متقابل را با هدف اعلانی بازگرداندن این منطقه شورشی به تحت حاکمیت قانون شروع کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 699

به "کاربرد تسلیحات سنگین در درگیریهای مرزی میان اریتره با شمال اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد تسلیحات سنگین در درگیریهای مرزی میان اریتره با شمال اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید