چین: بازگشت آمریکا به برجام تنها راه خروج از بن بست هسته ای ایران است

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه چین از تمامی طرفین برجام خواست تا از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش ها می گردد، خودداری نمایند.

چین: بازگشت آمریکا به برجام تنها راه خروج از بن بست هسته ای ایران است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، هوا چونیینگ - سخنگوی وزارت خارجه چین - در کنفرانسی خبری درخصوص گزارش های منتشر شده در مورد مسأله هسته ای ایران، بیان کرد که از نظر پکن بازگشت ایالات متحده به برجام تنها راه خروج درست از بن بست هسته ای ایران محسوب می گردد.

وی با اشاره به اینکه برجام در شرایط حیاتی قرار گرفته است، از دیگر کشورها خواست تا به منظور اعمال اجماعی که در نشست ماه دسامبر وزرای خارجه حاصل شد همکاری و برای بازگرداندن بدون شرط آمریکا به برجام و همچنین برداشتن تحریم های اعمالی علیه ایران کوشش نمایند.

هوا چونیینگ همچنین از تمامی طرفین خواست تا ضمن حفظ خونسردی و خویشتن داری، ازهرگونه اقدام که موجب تشدید تنش ها می گردد خودداری نمایند و جایی برای کوشش های دیپلماتیک باقی بگذارند.

این مقام ارشد چینی در پایان گفت: چین از کوشش آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران برای حل مسائل پادمانی به وسیله گفت وگو و مشورت حمایت می نماید و امیدوار است که طرفین مربوطه نقشی سازنده در این خصوص ایفا نمایند.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین این هفته بیان کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می نماید.

غریب آبادی با اعلام این خبر اضافه کرد: این سفر به درخواست مدیرکل آژانس و به منظور گفت وگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران درخصوص چگونگی اجرای مفاد نامه 27 بهمن ماه ایران به آژانس و ماده 6 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف در چارچوب ترتیبات و تحولات جدید، انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 867

به "چین: بازگشت آمریکا به برجام تنها راه خروج از بن بست هسته ای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: بازگشت آمریکا به برجام تنها راه خروج از بن بست هسته ای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید