چهره یک زن 7500 ساله را ببنید ، اولین انسان های جبل الطارق را چه شکلی بودند؟

به گزارش مجله لیست پیوند، تجزیه و تحلیل جمجمه نوسنگی، نه تنها چگونگی چهره بلکه جایی که مردم او در سراسر دریای مدیترانه منشاء داشتند را نشان می دهد.

چهره یک زن 7500 ساله را ببنید ، اولین انسان های جبل الطارق را چه شکلی بودند؟

خبرنگاران : در سال 1996 باستان شناسان وارد غاری در جبل الطارق شدند، جایی که آنها استخوان های انسانی دفن شده را پیدا کردند. در میان آنها یک جمجمه هم بود.

باستان شناسان می دانستند که این خاکسپاری بسیار قدیمی است. در زیر لایه های رسوب بقایایی حاوی ماهی، پرنده، استخوان پستانداران و اجسام سنگ چوبی حک شده کشف شد. جمجمه پس از دفن آسیب دیده بود، اما همچنان به مجموعه موزه ملی جبل الطارق پیوست.

سن جمجمه سالها رمز و راز باقی ماند. در سال 2019، نتایج یک مطالعه علامت گذاری از طریق تجزیه و تحلیل DNA ثابت کرد که متعلق به زنی است که 7500 سال پیش زندگی کرده است و آن قدیمی ترین بقایای یک زن مدرن امروزی است که تا به امروز در جبل الطارق یافت شده است.

تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که اجداد ژنتیکی جمجمه در شرق شبه جزیره ایبری قرار داشته اند. حضور ژن ها از سراسر دریای مدیترانه، به باستان شناسان سرنخ جدیدی درباره نحوه سفر انسان های باستان هنگام گسترش کشاورزی از طریق اروپا داده است.

nationalgeographic.com

منبع: چمدان
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 450

به "چهره یک زن 7500 ساله را ببنید ، اولین انسان های جبل الطارق را چه شکلی بودند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره یک زن 7500 ساله را ببنید ، اولین انسان های جبل الطارق را چه شکلی بودند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید