چرا پروانه ها، فرزندان خود را می خورند؟

به گزارش مجله لیست پیوند، پروانه های استبرق از نظر زیبایی زیبا هستند، اما از نظر طبیعت خبیث هستند و بچه های تازه متولد شده خود را می خورند. آن ها اساساً فرزند خود را شکنجه می نمایند و می کشند، زیرا پروانه فرزند مواد شیمیایی مورد احتیاج بزرگسالان را برای پرورش جمع آوری نموده است.

چرا پروانه ها، فرزندان خود را می خورند؟

خبرنگاران| حیوانات معمولاً از گونه های خود بسیار محافظت می نمایند. با این حال، همنوع خواری در طبیعت یک رفتار غیر معمول نیست. به اسم مثال، دانشمندان مشاهده نموده اند که پروانه های استبرق گاهی از شفیره زنده تغذیه می نمایند. به عبارت دیگر، این پروانه ها بچه های خود را می خورند. اکنون دانشمندان دانشگاه سیدنی فکر می نمایند می دانند چرا این اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگاران؛ معمولاً ما پروانه ها را به اسم موجوداتی زیبا می شناسیم که هیچ آسیبی نمی توانند بزنند، اما طبیعت، دنیایی وحشی است و پروانه ها هم مانند بقیه جانداران هستند. به اسم مثال، پروانه های استبرق گاهی اوقات بچه های خود را می خورند. آن ها کرم های زنده یا مرده همنوع خود را و اذیت نموده و سپس می خورند. اما مانند همواره در طبیعت، علتی برای چنین رفتار های عجیب و غریب وجود دارد و در این مورد، علت اصلی جفتگیری است.

پروانه های استبرق از نظر زیبایی زیبا هستند، اما از نظر طبیعت خبیث هستند و بچه های تازه متولد شده خود را می خورند.

محققان دریافتند که پروانه های استبرق از کرم ها تغذیه می نمایند تا اندازه فرومون های جفت گیری خود را افزایش دهند. کرم ها بعضی از گیاهان سمی را می خورند، که به آن ها اجازه می دهد مواد شیمیایی را به دلایل دفاع شخصی جمع آوری نمایند.

به عبارت دیگر، آن ها سعی می نمایند خود را سمی و خطرآفرین نمایند تا شکارچیان، مانند پرندگان و حشرات، مایل به لمس آن ها نباشند. با این حال، این مجموعه شیمیایی به هیچ وجه مانع پروانه های استبرق بالغ نمی گردد. در حقیقت، پروانه های نر از این مواد شیمیایی استفاده می نمایند، زیرا به آن ها در فراوری فرمون های جفت گیری یاری می نماید. این فرمون ها در دنیای پروانه ها در هنگام جفتگیری از طرف پروانه نر به پروانه ماده هدیه داده می گردد و بنابراین در دنیای پروانه های استبرق بسیار مهم هستند.

پروانه های استبرق نر می توانند این مواد شیمیایی را از طبیعت تهیه نمایند - آن ها بیشتر آن را از منابع گیاهی جمع آوری می نمایند. با این حال، در مکان های خاصی، مانند اندونزی، پروانه ها هم از بچه های جوان خود تغذیه می نمایند و فرایند نحوه انجام این کار بسیار مجذوب کننده است.

پروانه ها معمولاً سطح گیاه را برای استخراج مواد شیمیایی خراش می دهند؛ بنابراین آن ها این کار را با به وسیله کرم ها هم به ثمر می رسانند. آن ها اساساً فرزند خود را شکنجه می نمایند و می کشند، زیرا پروانه فرزند مواد شیمیایی مورد احتیاج بزرگسالان را برای پرورش جمع آوری نموده است. این رفتار غیرمعمول برای اولین بار در سال 2019 مشاهده شد و احتمالاً چندان رایج نیست. اما باز هم بسیار عجیب است.

یای کای (کای) چای، نویسنده اصلی این مطالعه، می گوید: این رفتار به خوبی در شیوه های سنتی شکارچی، انگلی یا متقابل جور در نمی آید و بنابراین یک چالش نو برای نظریه تکاملی ایجاد می نماید. ما آن را kleptopharmacophagy یا سرقت شیمیایی برای مصرف نامگذاری نموده ایم.

این با ایده شما در خصوص زیبایی پروانه ها مطابقت ندارد، اینطور است؟ اما این فقط طبیعت است شما حتی نباید آنقدر شگفت زده شوید، زیرا بسیاری از حیوانات، از جمله پستانداران، گاهی فرزندان خود را می کشند. گاهی اوقات اعضای خردسال برای جلوگیری از شکارچیان قربانی می شوند و گاهی اوقات آن ها را به سادگی می خورند تا شانس حیوان برای جفت گیری افزایش یابد.

منبع: Technology.org

منبع: فرادید
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1183

به "چرا پروانه ها، فرزندان خود را می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پروانه ها، فرزندان خود را می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید