پژمانفر: تصادفات و تلفات جاده ای متولی مشخصی ندارد

به گزارش مجله لیست پیوند، یک عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس با استناد به آمار و تلفات سالیانه از تصادفات جاده ای، از ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به این موضوع اشاره نمود و گفت: متولی خاصی در خصوص مسائل وجود ندارد

پژمانفر: تصادفات و تلفات جاده ای متولی مشخصی ندارد

به گزارش خبرنگاران، نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به آمار تلفات جاده ای سال جاری اظهار کرد: سالانه حدود 15 هزار کشته در جاده ها داریم. هر سال کام مردم تلخ می گردد و اقدام مناسبی هم صورت نمی گیرد. عوامل تصادف جاده ای، خودروها، نقاط حادثه خیز، مهارت راننده ها، و اقدامات پلیس راهور است.

این عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس درباره کیفیت خودرو گفت: خودروهای فرسوده را جمع کنید. خودروسازان باید در این راستا برترین تسهیلات را ارائه دهند. جلوی فراوری خودروهای ناامین را بگیرید و یا فراوریشان اصلاح کنید. امروز در اروپا دو سیستم های ایمن نوین به کار گرفته می گردد که 50 درصد تصادفات را کاهش می دهد، نصب این سیستم ها باید با قیمت کم و در همه خودروها باشد.

هر نقطه حادثه خیز سالانه دو کشته می گیرد

پژمانفر با بیان اینکه در کشور حدود هزار نقطه حادثه خیز داریم، گفت: اما از آنجا که این موضوع جدی گرفته نمی گردد یا دولت بودجه تخصیص نمی دهد یا بودجه اجرایی نمی گردد، مشکل هر ساله مطرح می گردد اما حل نمی گردد. به صورت میانگین هر نقطه حادثه خیز سالانه دو کشته می گیرد و این تعداد هیچ ارتباطی با دیگر عوامل ندارد. راهداری باید این موضوع را جدی بگیرد.

مسائل و تلفات جاده ای متولی معینی ندارد

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره مهارت راننده ها گفت: در زمان اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی، مهارت راننده باید احراز گردد. متأسفانه راننده ها به خاطر پارک دوبل رد می شوند اما نمی دانم تا کنون کسی به خاطر عدم توانمندی در سرعت بالا رد نشده یا نشده است. بعلاوه پلیس راهور نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد. عدم پیش بینی اعتبارات لازم موجب شده که پلیس نتواند وظایف خود را انجام دهد. مشکل اساسی این است که متولی خاصی در خصوص مسائل وجود ندارد و هر کدام مشکل را به دوش دیگری می اندازد. در کشورهای پیشرفته متولی یک دستگاه معین است.

پژمانفر از ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع تلفات جاده ای اطلاع داد و گفت: ما در حال آنالیز طرز کار دستگاه ها هستیم اما پیش از هر چیزی باید دستگاه متولی معین گردد.

راستی آزمایی برطرف تحریم ها باید از سوی ایران صورت گیرد

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره مذاکرات وین گفت: برطرف تحریم نفتی به این معنا که بعد از توافق باید بتوانیم آزادانه نفت خود را به هر کشوری که می خواهیم بفروشیم. برطرف تحریم های بانکی هم باید به صورت کامل باشد یعنی پول فروش نفت به صورت بانکی به ما منتقل گردد. برطرف تحریم های کانورژن یعنی تبدیل ارز به ارز دلخواه ملت ایران آزادانه صورت گیرد. مسئله مهم در مذاکرات این است که راستی آزمایی در ارتباط با این توافق باید از طرف ما انجام گردد. شنیده ها حاکی از این است که به این مسئله بی توجهی می گردد.

این عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در انتقاد از افزایش قیمت ها گفت: گوشت کیلویی حدودا 200 هزار تومان از سبد معیشت مردم حذف شده است. دولت باید برنامه معینی در جهت کنترل قیمت ها داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1426

به "پژمانفر: تصادفات و تلفات جاده ای متولی مشخصی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژمانفر: تصادفات و تلفات جاده ای متولی مشخصی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید