پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از پارکهای نمونه گردشگری ایران و آمل

به گزارش مجله لیست پیوند، پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

در این مقاله از معرفی دیدنی های آمل شما را با پارک جنگلی میرزا کوچک خان جنگلی آمل آشنا خواهیم کرد. این پارک جنگلی به عنوان یکی از پارک های نمونه گردشگری ایران و آمل به شمار میرود که در ادامه بیشتر درباره آنها شرح خواهیم داد.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از پارکهای نمونه گردشگری ایران و آمل

مختصری درباره آمل بدانید :

آمل جزو شهر های کهن ایران و در واقع مرکز برنج ایران به شمار می رود. آمل را شهر تاریخ و فلسفه و علم می نامند شهری که اولین شهر علویان به شمار می رفته است و دروازه ورود به سرزمین های سرسبز شمالی ایران است. شهرستان آمل در 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با ساری مرکز استان مازندران 70 کیلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقی تهران و به فاصله 180 کیلومتری از ان واقع شده است . آمل جمعیتی در حدود 401.639 نفر دارد و در گذشته با نام های همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته می شده است.از محصولات آمل اگر بخواهیم نام ببریم می توان به دانه های روغنی کلزا ، برنج ، گل و گیاه وسبزیجات اشاره نمود.

این پارک جنگلی با داشتن وسعتی بالغ بر 440 هکتار به عنوان یکی از پارک های نمونه جنگلی گردشگری ایران به شمار می آید بعلاوه وجود رودخانه هراز که از ضلع شرقی این پارک جنگلی می گذرد زیبایی این پارک را دو چندان نموده است،این پارک در 16 کیلومتری شهر آمل استان مازندران در جاده هراز منطقه رز که و نرسیده به ییلاق پرن واقع شده است. این پارک به وسیله اداره منابع طبیعی شهرستان آمل نگه داری می گردد. پارک میرزا کوچک خان به عنوان دومین پارک جنگلی بزرگ استان مازندران شناخته می گردد و به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های طبیعی خاورمیانه محسوب می گردد.

امکانات پارک جنگلی میراز کوچک خان

این پارک دارای امکانات تفرجگاهی آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس دستشویی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران و قهوه خانه، سکوی چادر و وسایل بازی بچه ها، جایگاه سوارکاری و سه مدخل ورودی است. از سال 93 دارای یک مجتمع مسکونی با 50 سوئیت است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1715

به "پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از پارکهای نمونه گردشگری ایران و آمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از پارکهای نمونه گردشگری ایران و آمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید