وزیر خارجه پاکستان: ایران به دنبال تنش در منطقه نیست

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های پاکستانی، شاه محمود قریشی در انتها سفر دو روزه رسمی خود به آمریکا در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به ملاقات وی با مقامات ایرانی پیش از سفر به آمریکا اعلام نمود سیگنال هایی که ما از مقامات ایرانی دریافت نموده ایم نشان می دهد که ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست بلکه خواهان کاهش تنش با کشورهای همسایه خود است.

وزیر خارجه پاکستان: ایران به دنبال تنش در منطقه نیست

وی اضافه نمود: در ملاقات اخیر با مقامات ایرانی، آنها موضوعات مختلف از جمله اختلافات با بعضی دیگر از کشورهای منطقه را مطرح نموده و تاکید نمودند که تهران در هر سطحی آماده تعامل است.

وزیر خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش گفت در سفر به آمریکا با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد اوضاع منطقه، تحولات افغانستان و کوشش ها برای تنش زدایی در خاورمیانه مصاحبه نموده است.

شاه محمود قریشی بنابر دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان برای پیشبرد مأموریت صلح و تنش زدایی در منطقه و تبیین مواضع این کشور مبنی بر مخالفت بر هرگونه درگیری در منطقه و مشارکت در ارتقای صلح، پس از سفرهای رسمی به جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته وارد نیویورک شد.

وی پس از ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس دوره ای شورای امنیت و رایزنی درخصوص تحولات اخیر خاورمیانه، راهی واشنگتن شد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته با سناتور لیندسی گراهام، عضو کمیته روابط خارجی در سنای آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ ملاقات کرد.

جان رود معاون وزیر دفاع آمریکا نیز به ملاقات قریشی رفت و طرفین در این نشست تحولات اخیر در خاورمیانه را مورد بحث و آنالیز قرار داد.

وزیر خارجه پاکستان طی این ملاقاتها، مقامات آمریکایی را در جریان سفرهای اخیر خود به تهران و ریاض قرار داد و بر لزوم تنش زدایی و حرکت به سوی تعامل و مصاحبه تاکید نمود.

وی با اشاره به نگرانی شدید پاکستان نسبت به آنچه که بی ثباتی در همسایگی این کشور عنوان شد، گفت که اسلام آباد آماده است تا برای یاری به یافتن راه چاره مناسب برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، نقش آفرینی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 96

به "وزیر خارجه پاکستان: ایران به دنبال تنش در منطقه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان: ایران به دنبال تنش در منطقه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید