ورود اریش فروم و ویتگنشتاین به بازار نشر ایران

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به تازگی 2 عنوان جدید از مجموعه عظیمان اندیشه و هنر خود را راهی بازار نشر نموده است. این مجموعه، از ترجمه آثار انتشارات روولت آلمان و با دبیری سعید فیروزآبادی فراوری می گردد. نویسندگان این کتاب ها شارحان زندگی و آثار اندیشمندان و هنرمندان عظیم دنیا هستند.

ورود اریش فروم و ویتگنشتاین به بازار نشر ایران

اریش فروم نهمین کتاب از این مجموعه و یکی از 2 عنوان یادشده است. 2 پدیده تاثیرگذار در زندگی فروم وجود دارد که باعث شده تا توجه افرادی را که با آثار او آشنا هستند، به خود جلب کند؛ نخست پیوستگی و ثبات اندیشه و گفتار او که در همه آثارش بازتاب یافته و در طول 60 سال، تناقض های جدی و یا حتی تغییر موضع در آنها دیده نمی گردد و دوم، همگرایی اندیشه و آثار او با زندگی اش.

در این کتاب بر اساس گفته ها و یادداشت های باقیمانده از اریش فروم و نزدیکانش، زندگی اریش فروم به عنوان یک فیلسوف، متفکر و روانکاو به مخاطب شناسانده می گردد. نویسنده کتاب در مقام یک پژوهشگر، روز به روز و سال به سال زندگی فروم را دنبال نموده و حضور او را در عرصه های مختلف فردی، اجتماعی و حرفه ای به ثبت رسانده است.

کتاب نامبرده نوشته راینر فونک است و با ترجمه مریم ایزدیان در 134 صفحه و قیمت 7 هزار تومان به چاپ رسیده است.

کتاب دیگری که از این مجموعه چاپ شده به ویتگنشتاین پرداخته است. کمتر نامی در تاریخ فلسفه به اندازه نام این متفکر، شگفتی آفرین و تناقض برانگیز بوده است. اغلب مردم عادی او را نمی شناسند و بسیاری از فلاسفه او را فیلسوفی به تمام معنا و مجسمه فلسفه می خوانند. ویتگنشتاین از جمله فیلسوفان قرن بیستم است که بیش از دیگران به او استناد شده و محل رجوع بوده است، درحالی که او در سراسر زندگی اش جز چند 10 صفحه چیزی منتشر ننموده است.

کتاب مربوط به این فلیسوف که به نام خودش، ویتکنشتاین نام دارد، از یادداشت های روزانه او در زمان جنگ جهانی اول، گفته ها و یادداشت های زندگینامه نویسش، مواضع مذهبی و انزواجویانه اش، شرایط او در خانواده و دوران خدمت سربازی و... نکته های بسیاری را در بر می گیرد که به مخاطبان این کتاب، در درک سیر تحول اندیشه و شخصیت او یاری شایانی می نماید. در جایی از کتاب به علاقه ویتگنشتاین به کتاب توضیح مختصر اناجیل اثر تولستوی اشاره شده و به نقل از راسل آمده که او همواره آن کتاب را می خواند و همراه داشت. ویتکنشتاین در این باره گفته بود که این کتاب زندگی مرا نجات داد.

کتاب ویتگنشتاین نوشته کورت ووخترل و آدولف هوبنر است که با ترجمه محمد همتی در 152 صفحه چاپ شده است. قیمت این کتاب 7 هزار و 500 تومان است.

پیشتر از مجموعه بزرگان اندیشه و هنر بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، کتاب های آرتور شوپنهاور، لئو تولستوی، فیودور داستایفسکی، کافکا، یونگ، گابریل گارسیا مارکز، مهاتما گاندی و آندره ژید از این سری، منتشر شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 364

به "ورود اریش فروم و ویتگنشتاین به بازار نشر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اریش فروم و ویتگنشتاین به بازار نشر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید