واکنش نخست وزیر لبنان به خبرها درباره استعفای دولت

به گزارش مجله لیست پیوند، ایرنا نوشت: حسان دیاب نخست وزیر لبنان امروز (شنبه) تاکید کرد که دولت وی استعفا نخواهد داد و با تمام توان راستا خود را برای حل مسائل مردم لبنان ادامه می دهد.

واکنش نخست وزیر لبنان به خبرها درباره استعفای دولت

به گزارش پایگاه خبری النشره، دیاب در پی گفت وگو با عبداللطیف دریان علی مفتی اهل سنت لبنان با تاکید بر عدم استعفای دولت خود، خاطر نشان کرد که دولت لبنان با تمام توان در تلاش است مسائل مالی لبنانی ها را کاهش دهد.

نخست وزیر لبنان تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای حل مسائل مالی از جمله اعطای کمک های مالی و بسته های غذایی به خانوارهای نیازمند، تخصیص هزار و 200 میلیارد به بخش کشاورزی و صنایع و تهیه پیشنویس قانون حمایت 500 میلیاردی از مدارس در حال انجام است.

وی در پی حواشی پیش آمده در خصوص اظهارات مداخله جویانه سفیر آمریکا در بیروت و حکم دادگاه لبنان علیه وی نیز گفت: با دورتی شیا سفیر آمریکا دیدار کردم و در خصوص برخی موضوعات رایزنی کردیم و سفیر آمریکا نیز برای کمک به لبنان ابزار آمادگی کرد.

نخست وزیر لبنان به موضوع مذاکره با صندوق بین المللی پول هم اشاره و خاطر نشان کرد که گفت وگوها با این نهاد را با هدف اصلاحات اساسی مدنظر و برنامه ای که باید با یکدیگر بر سر آن به توافق برسیم، آغاز کرده ایم.

لبنان چندین ماه است که به شدت دچار رکود مالی و بحران مالی شده و با کاهش ارزش لیره در برابر دلار، کمبود شدید نقدینگی و کاهش قابل توجه ارز خارجی روبرو است. موضوعی که باعث فشار مضاعف بر دولت حسان دیاب نخست وزیر این کشور شده و برخی نیز به شایعه استعفای وی نیز دامن زدند.

در همین حال شیخ نعیم قاسم معاون حزب الله در واکنش به برخی صحبت ها مبنی بر استعفای دولت گفت که این سخنان تنها تبلیغات رسانه ای و سیاسی است که نشان دهنده آرزوهای دوروتی شیا سفیر آمریکا و دیگر افراد مانند اوست.

وی افزود، این دولت به کار خود ادامه می دهد و باید با فرصت دادن از آن حمایت شود؛ آنچه امروز سفیر آمریکا انجام می دهد دلیل بر عقب نشینی تاکتیکی است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 497

به "واکنش نخست وزیر لبنان به خبرها درباره استعفای دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نخست وزیر لبنان به خبرها درباره استعفای دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید