تور ارزان روسیه: نیمی از بافت مسکونی شهر خرم آباد فرسوده است

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/لرستان فرماندار مرکز لرستان گفت: در خرم آباد 15 منطقه حاشیه نشین با مساحت 219 هکتار و جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر وجود دارد که یکی از تهدیدات اصلی در زمان وقوع زلزله محسوب می گردد، به گونه ای که با وقوع یک زلزله با ریشتر بالا قطعاً فاجعه رخ خواهد داد.

تور ارزان روسیه: نیمی از بافت مسکونی شهر خرم آباد فرسوده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جعفر طولابی، در مانور سراسری زلزله و ایمنی که در خرم آباد باحضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل بحران استان، نمایندگان پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار گردید، اظهار کرد: هر ساله در هشتم آذرماه مانور زلزله و ایمنی مدارس در سراسر کشور برگزار می گردد، سال جاری نیز این مانور با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور همزمان با سراسر کشور در شهرستان خرم آباد نیز به عنوان پایلوت و با تمهیدات پیش بینی شده اجرا شد.

فرماندار خرم آباد برگزاری مانورها را در راستای تقویت آموزش و ارتقا سطح توانمندی دستگاه های عمل کننده جهت مقابله با حوادث طبیعی دانست و توضیح داد: نکته حائز اهمیت در این گونه برنامه ها این است که بایستی نقاط ضعف و قوت و مقدار توانمندی دستگاه های اجرایی در مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی توجه به امر آموزش اعم از تخصصی و عمومی، بروزرسانی تجهیزات مقابله با حوادث را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: تقویت فرهنگ بیمه نیز یک احتیاج امروز جامعه در جهت جبران خسارات است.

طولابی با اشاره به بعضی موازی کاری های دستگاه های اجرایی در زمان وقوع بحران، بیان نمود: انتظار می رود یک مدیریت واحد برای دستگاه های اجرایی تعریف گردد تا در زمان حادثه از موازی کاری جلوگیری گردد.

فرماندار خرم آباد بر تهیه بانک اطلاعاتی از خانوارها تأکید و عنوان نمود: در منطقه ها شهری و روستایی این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است، تا در زمان بحران کارهای امدادرسانی و حمایتی به خوبی انجام گردد.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی پسابحران نیز باید سازمان دهی شفاف با مسئولیت های تعیین برای دستگاه های خدمات رسان تعریف گردد.

طولابی با بیان اینکه 50 درصد از بافت مسکونی شهر خرم آباد فرسوده و فاقد شرایط استحکامات ضروری است، اضافه کرد: این موضوع باید در دستور کار ویژه برای بازسازی و نوسازی بافت های مسکونی قرار گیرد.

فرماندار مرکز لرستان، ادامه داد: در خرم آباد 15 منطقه حاشیه نشین با مساحت 219 هکتار و جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر وجود دارد که یکی از تهدیدات اصلی در زمان وقوع زلزله محسوب می گردد، به گونه ای که با وقوع یک زلزله با ریشتر بالا قطعاً فاجعه رخ خواهد داد.

وی به ساخت وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی در حاشیه شهرها اشاره و بر لزوم افزایش نظارت ها بر ساخت وسازها تأکید کرد.

طولابی توضیح داد: از همه دستگاه های عضو ستاد بحران به ویژه نیروهای عملیاتی که در این مانور مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1292

به "تور ارزان روسیه: نیمی از بافت مسکونی شهر خرم آباد فرسوده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان روسیه: نیمی از بافت مسکونی شهر خرم آباد فرسوده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: نیمی از بافت مسکونی شهر خرم آباد فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید