نتیجهٔ پژوهش دربارهٔ منشأ کرونا؛نشت کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرگزاری خبرنگاران-پژوهشی تازه دربارهٔ خاستگاه کووید-19 نشان می دهد که در محمتل ترین حالت، انتقال این ویروس از حیوان به انسان اجرا شده و فرضیهٔ انتشار عوامل ویروسی از آزمایشگاه به شدّت نامحمتل است.

نتیجهٔ پژوهش دربارهٔ منشأ کرونا؛نشت کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از یورونیوز،خبرنگارانی که نسخهٔ اولیهٔ این پژوهش را دیده اند می گویند این پژوهش که از سوی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با همکاری چین فراهم شده بسیار مفصّل است و همزمان ناگفته های بسکمک دارد. کارشناسان در گزارش خود چهار فرضیه را، به ترتیبِ قوّت احتمال، دربارهٔ چگونگی شیوع این ویروس مطرح کرده اند.

در این گزارش تصریح شده که گرچه ویروس کرونای یافت شده در خفاش شباهت زیادی به ویروس شایع شده در جمعیت انسانی دارد اما طی کردن فاصلهٔ ژنتیکی میان این دو گونه دست کم چندین دهه طول می کشد و بنابراین لزوما جانور یا جانوران دیگری، نظیر مینک (نوعی راسو) و گربه ، واسطهٔ انتقال این ویروس از خفاش به انسان بوده اند.

یک مسئول سازمان جهانی بهداشت که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفت این گزارش بناست در روزهای آینده رسما منتشر شود.

تأخیر در انتشار رسمی نتیجهٔ پژوهش فوق به این گمان دامن زده است که چینی ها خواسته اند نتیجه گیری آن را دستکاری کنند مبادا مسئولیت شیوع همه گیری به گردن این کشور بیفتد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پژوهش اخیر را در ماه های ژانویه و فوریهٔ سال جاری و عمدتاً در ووهان، مرکز انتشار ویروس کرونا در چین، انجام داده اند.

احتمال نشت ویروس کرونا از چین کاملا منتفی است

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است.

طبق نتایج مطالعه مشترک سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان چینی، فرضیه احتمال انتقال ویروس کرونا از یک حیوان میانی به انسان امکان پذیر است.

بر اساس متن این پژوهش که خبرگزاری فرانسه به نسخه ای از آن دست یافته است، بنا به اعلام نظر کارشناسان، انجام تحقیقات بیشتر از جمله وسعت جغرافیایی بیشتر در این زمینه ضرورت دارد.

در خصوص فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاه، کارشناسان در گزارش خود بر این اعتقادند که این اتفاق کاملا غیر ممکن است.

خبرنگارانی که نسخه اولیه این پژوهش را دیده اند می گویند که گزارش مورد نظر بسیار مفصّل است و همزمان ناگفته های بسکمک دارد. کارشناسان در گزارش خود درباره چگونگی شیوع این ویروس چهار فرضیه را به ترتیبِ قوّت احتمال، مطرح کرده اند.

در این گزارش تصریح شده که گرچه ویروس کرونای یافت شده در خفاش شباهت زیادی به ویروس شایع شده در جمعیت انسانی دارد اما طی کردن فاصله ژنتیکی میان این دو گونه دست کم چندین دهه طول می کشد. بنابراین لزوما جانور یا جانوران دیگری، نظیر مینک (نوعی راسو) و گربه ، واسطه انتقال این ویروس از خفاش به انسان بوده اند.

یک مسوول سازمان جهانی بهداشت که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت این گزارش بناست در روزهای آینده رسما منتشر شود.

تاخیر در انتشار رسمی نتیجه پژوهش به این گمان دامن زده که چینی ها خواسته اند نتیجه گیری آن را دستکاری کنند مبادا مسوولیت شیوع همه گیری به گردن این کشور بیفتد.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی پژوهش اخیر را در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی (دی و بهمن 1399) عمدتاً در ووهان چین، مرکز انتشار ویروس کرونا انجام داده اند.

سازمان جهانی بهداشت: بشر تا خاتمه سال 2021 بر کرونا غلبه نخواهد کرد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که امیدواری ها به خاتمه همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان تا خاتمه سال 2021 میلادی غیر واقع بینانه و زودهنگام است.

مایکل رایان، مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت با این حال گفت که کشف واکسن های موثر برای پیشگیری از بیماری کووید 19 می تواند به کاهش چشمگیر رقم مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری همه گیر کمک کند. این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت افزود که تلاش های بشر طی ماههای آینده باید بر روی کاهش موارد سرایت ویروس کرونا متمرکز شود.

مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: ما اگر زیرک باشیم می توانیم تا خاتمه سال به موارد بستری شدن و مرگ و میر مرتبط با همه گیری کرونا خاتمه دهیم.

وی همچنین از داده های پژوهش های اخیر که از تاثیر واکسن های کشف شده برای بیماری کووید 19 حکایت دارد ابراز خرسندی کرد. مایکل رایان گفت: فکر کنم که اگر واکسن ها علاوه بر کاهش موارد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ها بر روی خطر سرایت و فرایند انتقال بیماری هم تاثیر چشمگیری بگذارد می توانیم به سمت کنترل همه گیری کرونا حرکت کنیم.

او با این حال هشدار داد که هیچ تضمینی برای کنترل این همه گیری که فرایند شیوع آن در حال تغییر و تحول است وجود ندارد.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز از واکسیناسیون جوانان و گروه های کم خطر در کشورهای ثروتمند پیش از اعضای کادر درمان در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد. وی گفت که کشورها نباید در رقابت با یکدیگر برای واکسیناسیون جمعیت کشورهایشان باشند بلکه واکسیناسیون باید فرایندی جهانی در نظر گرفته شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر عدم خاتمه همه گیری کرونا تا خاتمه سال 2021 در حالی مطرح می شود که آمار ابتلا به این ویروس در سطح جهان هفته گذشته پس از شش هفته بار دیگر سیر صعودی پیدا کرد. سازمان جهانی بهداشت یکی از عوامل موثر در توقف فرایند کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 را رفع محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع این بیماری در برخی کشورها اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 930

به "نتیجهٔ پژوهش دربارهٔ منشأ کرونا؛نشت کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجهٔ پژوهش دربارهٔ منشأ کرونا؛نشت کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید