تور دوحه: مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر چقدر است؟

به گزارش مجله لیست پیوند، قوانین بار هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر یا قطرایرویز یکی از ایرلاین های مشهور و معتبر بین المللی است و همیشه جزء چند ایرلاین برتر دنیا بوده است. قطر ایرویز با ناوگانی بالغ بر 200 فروند هواپیما به 151 مقصد در سرتاسر دنیا پرواز انجام می دهد. برای افرادی که می خواهند بلیط هواپیمایی قطر را تهیه نمایند ممکن است این سوال پیش بیاید که مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر چقدر است؟ به همین علت در این مطلب می خواهیم در این مورد صحبت کنیم و اطلاعات لازم در خصوص قوانین بار و مقدار بار مجاز این ایرلاین را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور دوحه: مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر چقدر است؟

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر

قوانین بار بسته به کلاس پروازی و مبدا و مقصد می تواند متغیر باشد و هواپیمایی قطر در بعضی راستاها و مقاصد مثل برزیل، آرژانتین و کانادا قوانین خاصی برای وزن بار مجاز دارد. اما به طور کلی مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر به توضیح زیر است:

  • فرست کلاس: در پروازهای فرست کلاس هر مسافر می تواند تا حداکثر 50 کیلوگرم بار و چمدان حمل کند. ابعاد مجاز برای بار مسافر حداکثر 300 سانتی متر است.
  • بیزنس کلاس: مسافران بیزنس کلاس قطرایرویز اجازه دارند تا حداکثر 40 کیلوگرم بار به ابعاد حداکثر 300 سانتی متر با خود حمل نمایند.
  • اکونومی: مقدار بار مجاز برای مسافرانی که بلیط هواپیمای قطرایرویز را خریداری نموده اند حداکثر 30 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 300 سانتی متر است.

مقدار بار مجاز در راستاهای خاص

  • راستاپروازی به/از برزیل

مسافران فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی این راستا می توانند دو قطعه چمدان همراه خود داشته باشند. وزن هریک از این چمدان ها باید کمتر از 32 کیلوگرم و مجموع ابعاد آن حداکثر 158 سانتی متر باشد.

  • پرواز بین برزیل و آرژانتین

مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیمایی قطر (فرست کلاس و بیزنس کلاس) بین این دو کشور سفر می نمایند اجازه دارند 2 قطعه بار و چمدان با خود حمل نمایند. وزن هریک از این چمدان نباید بیشتر از 32 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیشتر از 158 سانتی متر باشد. در خصوص پرواز اکونومی نیز وزن هریک از این چمدان نباید بیشتر از 23 کیلوگرم باشد.

  • تمام پروازها به/از آرژانتین، کانادا و ایالات متحده

در کلیه پروازهایی که به/از این مقاصد صورت می گیرد وزن بار مجاز برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس 2 قطعه بار و چمدان به وزن هرکدام 32 کیلوگرم و ابعاد 158 سانتی متر است. در پرواز اکونومی وزن مجاز برای هریک از چمدان ها 23 کیلوگرم است.

  • پرواز بین دوحه و کازابلانکا

مسافرانی که در راستا دوحه-کازابلانکا سفر می نمایند در پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس تا حداکثر 60 کیلوگرم بار می توانند با خود حمل نمایند. مجموع ابعاد بار مسافر نباید بیشتر از 300 سانتی متر باشد. مقدار بار مجاز برای مسافران اکونومی 45 کیلوگرم است.

  • پرواز از آفریقا

در کلیه پروازهایی که از آفریقا صورت می گیرد مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس 65 کیلوگرم و حداکثر ابعاد 300 سانتی متر است. در پرواز اکونومی نیز مسافران می توانند تا حداکثر 45 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشند.

وزن مجاز برای بار همراه

مسافران قطر ایرویز علاوه بر باری که به قسمت پذیرش بار تحویل می دهند می توانند تا مقدار تعیینی بار به عنوان بار همراه با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. بار همراه می تواند یک ساک یا کیف دستی شامل ملزومات شخصی و لازم در طول پرواز باشد. مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر برای بارهمراه عبارتست از:

  • مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس قطر ایرویز اجازه دارند دو قطعه کیف و ساک کوچک همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرند. مجموع وزن این دو کیف باید کمتر از 15 کیلوگرم باشد.
  • مقدار بار مجاز در پرواز اکونومی نیز یک قطعه به حداکثر وزن 7 کیلوگرم است.

محدودیت حمل مایعات

در خصوص ورود مایعات به داخل کابین هواپیما محدودیت هایی وجود دارد. در صورتی که مایعاتی مثل آب، نوشیدنی، عطر و خمیردندان با خود دارید در نظر داشته باشید که این مایعات می بایست در ظرفی حداکثر 100 میلی لیتری قرار داشته باشند. این قبیل مایعات را در یک کیسه پلاستیکی و شفاف قرار بدهید تا در بخش کنترل امنیت جداگانه آنالیز گردد.

اضافه بار

در صورتی که وزن بارتان بیشتر از مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر باشد با پرداخت هزینه اضافه بار می توانید آن را همراه با خود ببرید. جریمه اضافه بار را هم به صورت اینترنتی و به وسیله سایت قطر ایرویز، و هم به وسیله دفاتر فروش بلیط و نمایندگی های قطرایرویز می توانید از قبل پرداخت کنید، البته در فرودگاه و هنگام چک-این نیز می توانید هزینه اضافه بارتان را پرداخت کنید.

مقدار جریمه اضافه بار به راستا پروازی و مبدا و مقصد سفر شما بستگی دارد. اگر بلیط هواپیمایی این ایرلاین را رزرو نموده اید و مبدا و مقصدتان تعیین شده است در صفحه اضافه بار قطر ایرویز می توانید هزینه دقیقه را محاسبه کنید. به طور مثال، در پرواز از قطر به کشورهای خاورمیانه مثل ایران، بابت هر کیلوگرم اضافه بار می بایست مبلغ 50 ریال قطر بپردازید. اگر به صورت اینترنتی اقدام به پرداخت جریمه کنید مشمول تخفیف نیز خواهید شد.

قوانین اضافه بار هواپیمایی قطر

  • اضافه بار در تمام راستاهای پروازی به جز ایالات متحده، به کیلوگرم محاسبه می گردد. در راستاهای پروازی ایالات متحده اضافه بار بر اساس تعداد در نظر گرفته می گردد.
  • هر مسافر می تواند حداکثر 5 قطعه بار و چمدان به وزن مجموعا 100 کیلوگرم به عنوان اضافه بار با خود حمل کند.
  • وزن هر قطعه چمدان نباید بیشتر از 32 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیشتر از 158 سانتی متر باشد.
  • اگر باری بیشتر از 32 کیلوگرم وزن داشته باشد باید به قطعات کوچکتر تقسیم گردد، به طوری که هر کدام وزنی کمتر از 32 کیلوگرم داشته باشند.
  • از زمانی که بلیط هواپیمایتان را رزرو کردید تا 3 ساعت قبل از پرواز می توانید هزینه اضافه بار را پرداخت کنید.

منبع: qatarairways.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1449

به "تور دوحه: مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: مقدار بار مجاز هواپیمایی قطر چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید