مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

به گزارش مجله لیست پیوند، در مجموع میزان شل بودن یا سفت بودن تسمه تایم باید به اندازه ای باشد که اگر تسمه در طولانی ترین بخش موجود در راستای خود چرخانده گردد، این چرخش بیش از نود درجه ادامه نیابد. منظور اصلی از طولانی ترین بخش موجود در راستای تسمه یعنی هر قسمت از تسمه که از یک محور گردش تا محور بعدی با شی دیگری در تماس نباشد.

مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

هنگام نصب تسمه تایم جدید خودرو باید حتما به جهت نصب شدن آن خوب دقت نمود تا درست در محل مورد نظر قرار گیرد. چرا که در صورت نصب تسمه تایم به شکل برعکس این قطعه از خودرو به سرعت با استهلاک روبرو می گردد و به طور قطع پیش از خاتمه عمر مفید خود دچار عیب و ایراد خواهد گشت. پس از انجام این کار می توان پیچ سر میل لنگ را باز کرد و چرخنده را از آن خارج نمود.

تسمه های خودرو در قسمت صندلی شاگرد قرار دارند. اگر از همان سمت به آنها نگاه کنیم جهت چرخش میل لنگ و تسمه تایم درست مانند جهت گردش عقربه های ساعت خواهد بود. در این مرحله همچنین باید از قرار دریافت مفتولی که چرخ لنگر را قفل می کند در جای خود به شکل خالی از اشکال اطمینان حاصل کرد. پس از آن نوبت به خارج کردن کاسه نمد می رسد که می توان با استفاده از یک ابزار نوک تیز این کار را انجام داد. هنگام جا زدن کاسه نمد باید به این نکته توجه داشت که جهت قرارگیری آن صحیح باشد و قسمت تخت رو به سمت بیرون تنظیم گردد.

منبع مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1291

به "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید