معرفی کلم گل و خواص درمانی آن

به گزارش مجله لیست پیوند، رفع کننده سرفه های شدید و سخت و ترمیم کننده تارهای صوتی، پیشگیری کننده از ابتلا به آب مروارید چشم و تقویت کننده حس بینایی، کاهنده کلسترول و مفید برای روماتیسم، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها و خارج

معرفی کلم گل و خواص درمانی آن

نویسنده: صمصام صانعی

نام علمی:

Brassica oleracea var botrytis، نام فرانسه Chou fleur و نام انگلیسی آن Cauliflower می باشد.

مشخصات ظاهری گل کلم:

گیاهی است یک ساله به صورت گل آذین به شکل غده گوشتیِ سفیدِ اسفنجی سفت یا سبز دانه دانه، سنگین و ابعاد آن حدود 20 سانتی متر می باشد.

ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در گل کلم:

آب، گوگرد، فسفر، پروتئین، چربی، هیدرات های کربن، سدیم، پتاسیم، تیامین، رایبوفلاوین، قند، آهن، کلسیم و ویتامین های PP, C, B2, B1, A در آن تشخیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: کالریهای موجود در گل کلم

بخش مورد استفاده:

گلِ کلم

نحوه مصرف:

به صورت پخته و بعلاوه در تهیه ترشیجات هم از آن استفاده می نمایند.

خواص درمانی:

رفع نماینده سرفه های شدید و سخت و ترمیم نماینده تارهای صوتی، پیشگیری نماینده از ابتلا به آب مروارید چشم و تقویت نماینده حس بینایی، کاهنده کلسترول و مفید برای روماتیسم، تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها و خارج نماینده سنگ کلیه، ضد اسکوربوت (خونریزی لثه) و خواب آور، مسکن اعصاب و ضد برونشیت های حاد و مزمن می باشد. ضمناً برای اسهال خونی ساده، رشد عمومی بدن، پوکی استخوان، نزله های ششی و نقرس هم مفید است.

منبع مقاله :

صانعی، صمصام؛ (1395)، طبّ الصمصام -آشنایی با بیش از 400 نوع از گیاهان دارویی- (جلد دوم)، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1217

به "معرفی کلم گل و خواص درمانی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کلم گل و خواص درمانی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید