مسافران نوروز 96 متفاوتی را تجربه می نمایند

به گزارش مجله لیست پیوند، معاون گردشگری میراث فرهنگی با اشاره به خدمات سیمکارت ها به گردشگران، ابراز امیدواری کرد تا برای نوروز 96 یک نوروز متفاوت از بسترهای ICT در خدمات سفر با معرفی جاذبه های گردشگری و ایجادانگیزه برای مردم در دیدن مکان های جدید رخ دهد.

مسافران نوروز 96 متفاوتی را تجربه می نمایند

اگر علاقمند به سفر با بهترین رزرو تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ از غرفه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان فنی وحرفه ای و.... بازدید و با فعالان این حوزه ملاقات و گفت وگو کرد.

به گزارش وی در حاشیه بازدید از بیست ودومین نمایشگاه بین المللی الکامپ درباره فعالیت های معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مجموعه فعالیت و اقدامات دولت در زمینه توسعه خدمات الکترونیک با همکاری دستگاه های مختلف در حال اجراست، متولی این امر نیز سازمان فناوری اطلاعات است تا ارتباط بین دستگاه ها به خوبی فراهم گردد.

وی اضافه نمود: در ادامه برنامه ریزی هایی که برای ارتقاء خدمات در حوزه گردشگری با استفاده از فناوری، IT یا ICT داریم، چند ماه قبل در ستاد هماهنگی خدمات سفر مصوب شد که سامانه ای تحت عنوان عنوان سامانه ملی خدمات سفر و گردشگری راه اندازی گردد، تا بتوانیم دستگاه های اصلی که اکنون، برای دادن اطلاعات و خدمات مورد احتیاج به مسافران در طول سفر خدمت رسان هستند را به هم مرتبط نمایند. مقدمات این مسئله برای فاز اجرایی در حال اجرا است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برنامه داریم خدمات مربوط به سامان 141، صبا، متا و... را تحت عنوان یک سامانه واحد به هم مرتبط کنیم تا مسافران بتوانند به وسیله سامانه ملی خدمات سفر و گردشگری به همه اطلاعات و احتیاجمندی های خود دست پیدا نمایند.

وی با اشاره به این نکته که این موضوع در بازدید از نمایشگاه الکامپ با معاون سازمان فناوری اطلاعات مطرح شد اضافه نمود: این آمادگی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شد که تفاهم نامه ای با سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه داشته باشد.

رحمانی موحد درباره سایر فعالیت های معاونت گردشگری گفت: در حوزه گردشگری خوشبختانه ابتکارات، ایده ها و کوشش هایی را در یک سال ونیم اخیر درباره استفاده از فناوری هایی که در اختیار اپراتورهایی نظیر همراه اول، ایرانسل و... در بحث مربوط به خدمات ارزش اضافه نموده، سیمکارت و... برای معرفی جاذبه های گردشگری داشتیم. از طرفی اقدام موازی نیز برای فراوری محتوا و مدیریت محتوا در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز داشتیم، تا بتوانیم از این اطلاعات در فرآیند خدمات الکترونیک استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: بخشی از این اطلاعات در پورتال جامع گردشگری قرار داده شده است، به مرور با همکاری شرکت های مجری همراه اول و شرکت مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این اطلاعات به وسیله ICT به مردم ارائه می گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که برای نوروز 96 که پیش بینی یک نوروز متفاوت باشد از بسترهای ICT در خدمات سفر، معرفی جاذبه های گردشگری و ایجادانگیزه برای مردم در دیدن مکان های جدید استفاده گردد.

به گزارش میراث فرهنگی - وی درباره برنامه های معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: در همان بستری که طراحی کردیم، برنامه داریم خدمات متنوعی به وسیله ICT در اختیار مسافران خارجی قرار دهیم. به عنوان وقتی توریستی از سیمکارت های اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و... استفاده می نماید به صورت اتوماتیک به اطلاعات مورد احتیاج دسترسی پیدا کند.

رحمانی موحد گفت: در زمینه استفاده از وای فای در نقاط پرتردد و پرحجم گردشگری با شرکت های بزرگی که در حوزه اینترنت و خدمات الکترونیک فعال هستند، نیز در حال همکاری هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم، تا با استفاده از زیرساخت های شرکت های همراه اول، ایرانسل، پارس آنلاین، شاتل و... و محتوایی که از سوی معاونت گردشگری فراوری می گردد خدمات و اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد.

وی گفت: در مرحله اول، این خدمات به زبان فارسی و در مرحله دوم برای گردشگران خارجی و به زبان انگلیسی اجرا می گردد تا شرایطی را فراهم آوریم که گردشگر به وسیله تلفن همراه هوشمند خود بتواند به جاذبه ها و محورهای مهم گردشگری دست پیدا کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 74

به "مسافران نوروز 96 متفاوتی را تجربه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران نوروز 96 متفاوتی را تجربه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید