مرگ 7 غیر نظامی درحمله انتحاری بوکوحرام

به گزارش مجله لیست پیوند، عناصر گروه تروریستی بوکوحرام امروز (دوشنبه) در عملیاتی انتحاری 7 غیرنظامی در کامرون کشته شدند.

مرگ 7 غیر نظامی درحمله انتحاری بوکوحرام

خبرگزاری فرانسه در خبر فوری اعلام کرد که یک تروریست از عناصر گروه تروریستی بوکوحرام که مقر آنها در کشور نیجریه است، با انجام عملیاتی انتحاری موجب مرگ 7 غیرنظامی در کامرون شد.

گروه بوکوحرام از سال 2009 فعالیت های تروریستی خود را از منطقه ای در شمال شرقی نیجریه شروع کرد و بتدریج دامنه فعالیت خود را به دیگر کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.

بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت، اما در مارس (اسفند) 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و بچه ها، هزاران شهروند این کشورها را به قتل رسانده است .

به گزارش مرکز امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، بر اثر عملیات تروریستی گروه بوکوحرام تا به امروز بیش از 30 هزار تن از مردم نیجریه کشته و حدود سه میلیون نفر آواره شده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 321

به "مرگ 7 غیر نظامی درحمله انتحاری بوکوحرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 7 غیر نظامی درحمله انتحاری بوکوحرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید