مذاکرات آمریکا و طالبان در بن بست اختلاف؛ خلیلزاد به کابل بازگشت

به گزارش مجله لیست پیوند، در حالی که سخنگوی دفتر سیاسی طالبان از بروز اختلافات در مذاکره با آمریکا به دلیل زیاده خواهی واشنگتن خبر داده است، مذاکره کننده ارشد آمریکا به کابل بازگشت.

مذاکرات آمریکا و طالبان در بن بست اختلاف؛ خلیلزاد به کابل بازگشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انواع ویزای تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو پس از ملاقات با طالبان در قطر، در نشستی به رئیس جمهور افغانستان گفته بود که درصورت پیشرفت در مذاکرات قطر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای در جریان گذاشتن مقامات افغان به کابل می آید.

امروز اما خلیلزاد در حالی پس از سفر به پاکستان و ملاقات با وزیر خارجه و رئیس ستاد ارتش این کشور به کابل بازگشته است که سهیل شاهین سخنگوی طالبان از ایجاد اختلاف بین دو طرف خبر می دهد.

شاهین به صدای آمریکا گفت که دلیل اختلافات افزایش تلفات نیروهای افغان بر اثر تشدید حملات طالبان است.

سخنگوی طالبان گفت: ما موافق هستیم تا در زمان امضای توافق فضای امنی را فراهم کنیم اما آمریکایی ها درخواست های دیگری را مطرح نموده اند که این سبب ایجاد چالش و مانعی بر سر راه مذاکرات شده است.

طالبان در حالی آمریکا را مقصر اختلافات به وجودآمده می داند که پیش از این درخواست واشنگتن مبنی بر کاهش خشونت ها را پذیرفته است. دولت افغانستان اما کاهش خشونت ها را بی معنی می داند و خواهان اعلام آتش بس به عنوان بخشی از توافق آمریکا و طالبان می باشد.

براساس گزارش ها، مذاکره کننده ارشد آمریکا قرار است امروز با رئیس جمهور افغانستان و دیگر مقامات این کشور ملاقات کند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 135

به "مذاکرات آمریکا و طالبان در بن بست اختلاف؛ خلیلزاد به کابل بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آمریکا و طالبان در بن بست اختلاف؛ خلیلزاد به کابل بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید