فواید و مضرات مهاجرت ، چرا مهاجرت کنیم؟یا چرا مهاجرت نکنیم؟

به گزارش مجله لیست پیوند، فواید مهاجرت چیست ؟

  • گسترش فرهنگ

مهاجرت باعث می شود تا افرادی با فرهنگ و افکار متفاوت وارد یک کشور شوند و این فرایند موجب می شود تا فرهنگ یک کشور رشد کند. ایده های جدید ، شیوه پوشش متفاوت ، هنر های جدید و.... همگی با مهاجرت گسترش می یابد.

فواید و مضرات مهاجرت ، چرا مهاجرت کنیم؟یا چرا مهاجرت نکنیم؟
  • رشد اقتصاد

میزان فعالیت کاری مهاجران از کارمندان خود آن کشور بیشتر است. در بیشتر کشورها ، مهاجران پذیرفته شده در زمینه هایی مانند داروسازی و مهندسی تخصص دارند که به رشد مالی کشور کمک شایانی می کند.

  • آزادی عمل بیشتر

شرایط سخت مردم انگیزه ای برای مهاجرت می دهد. باعث می شود به دنبال کشور دیگری برای زندگی بگردند تا بتوانند آزادی عملی که می خواهند را پیدا کنند و آرامش بیشتری داشته باشند.

  • شرایط تحصیل

اغلب مهاجرت ها به دلیل امکانات بهتر تحصیل و آموزشی می باشد. مهاجرت به شما کمک می کند تا از بهترین شرایط تحصیلی برخوردار شوید و بتوانید در معتبر ترین دانشگاه ها به تحصیل بپردازید. همچنین تحصیل در برخی کشور ها نیز رایگان میباشد که میتوانید از این فرصت استثنایی استفاده کنید.

  • بهبود مهارت زبان

مهاجرت سبب می شود تا بتوانیم علاوه بر زبان مادری خود حداقل یک زبان دیگر را به خوبی یاد بگیریم ، ازونجایی که در کشور خودمان افراد جامعه هم زبان ما می باشند ما مجبور به یادگیری زبان دیگر نخواهیم شد اما مهاجرت این کمک را به ما می کند تا در محیط آن کشوری که به آن مهاجرت کرده ایم زبان را به راحتی یاد بگیریم.

  • آینده بهتر برای فرزندان

براساس آمار عمده ترین دلیل مهاجرت، پیروزیت تحصیلی فرزندان و رقم خوردن آینده ای بهتر ذکر شده است؛ که پایبندی بچه ها مهاجر به افکار و نظرات والدین و لزوم رعایت قوانین آنها باعث می شود تا بچه ها مهاجر در صورت راه یابی به مدرسه، پیروز تر از همکلاسی های خود ظاهر شوند؛ که اگر نیازهای مالی آنها تأمین شود، به همین فرایند ادامه داده و در بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل می دهند.

  • امنیت شغلی

در برخی کشور ها افراد امنیت شغلی بالایی دارند به طوری که دغدغه از دست دادن کار و یا هرگونه نگرانی دیگر در این زمینه بسیار کم میباشد. همین دلیلی می باشد جهت مهاجرت عده ای از افراد به بسکمک از کشور های جهان.

به گزارش باشگاه اقتصاد دانان :

اثبات علمی مزایای مهاجرت

دبورا مک کنزی نویسنده نیوساینتیست اخیرا تسهیل و حتی در برخی موارد ادامه اجرای قوانین موجود مهاجرتی، مخالفان بسکمک در کشورهای گوناگون پیدا کرده است. گروه های دست راستی و گاه راست میانه منتقد سیاست هایی بوده اند که راه را برای ورود مهاجران هموار می کند. در این بین می توان پرسید آیا باز کردن درهای یک کشور به روی مهاجران برای اقتصاد آن کشور معنای بدی دارد. ایان گولدین از دانشگاه آکسفورد، می گوید پژوهش ها پیوسته نشان داده اند که مهاجران رونق کشورهای میزبان را افزایش می دهند. مطالعه ای که در 4 نوامبر 2014 در بریتانیا منتشر شد معلوم کرد که از سال 1995 تا سال 2011، مهاجران اتحادیه اروپا بیش از آنکه از مزایای دولتی استفاده کنند، به افزایش درآمدهای مالیاتی کمک کرده اند.

اما این تنها منفعت حضور مهاجران نیست. سال ها است که مشخص شده وجود مهاجران در یک کشور به افزایش حداقل دستمزدها در آن کشور کمک می کند. بانک جهانی با استفاده از مدلی ریاضی برای اقتصاد جهان، در گزارشی در سال 2006 گفت که اگر بین سال های 2001 تا 2025، 2/ 14 میلیون کارگر از کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند انتقال یابند و نیروی کار کشورهای ثروتمند را 3 درصد افزایش دهند، حداقل دستمزد سالانه در جهان تا سال 2025 معادل 772 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این امر به معنای تولید ثروت در اقتصاد جهان است که با در اختیار قرار دادن سرمایه و فناوری به مهاجران بیش از آنچه در خانه می توانستند داشته باشند، ممکن می شود.

به علاوه، چنین رشد حداقل حقوقی بیش از دیگر انواع رشدهای مالی باعث رونق اقتصاد جهان می شود، زیرا کسانی که این درآمدها را کسب می کنند از این پول برای خرید اجناس و خدمات استفاده می کنند و این دقیقا همان نوع تحریک مالی است که دولت ها پس از بحران سال 2008 تلاش کرده اند در کشورهای مختلف ایجاد کنند.

تحقیقات اجرا شده توسط جیووانی پری از دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد مهاجران حتی مهاجران بدون تحصیلات عالی، به رشد مالی کمک می کنند چراکه با جذب نیروی کار در کسب و کارها، شغل های جدیدی برای افراد بومی ایجاد می شود و این بومی ها هستند که به دلیل مزیت های تحصیلی و زبانی، موقعیت های بهتر را برای خود حفظ می کنند.

در فوریه 2014 نخستین مطالعه ای که از مدل های ریاضی برای مقایسه پیامدهای قانونی کردن مهاجران غیرقانونی و اخراج آنها استفاده می کرد، در ایالات متحده به کار گرفته شد. وقتی داده های آمریکا و مکزیک به کار گرفته شد، معلوم شد که اخراج بیشتر مهاجران غیرقانونی به کاهش مشاغل برای شهفرایندان متولد آمریکا انجامیده است.

دلیل این امر بازداشتن مهاجران از تحریک اشتغال زایی توسط شرکت های ایالات متحده بود. این در حالی است که قانونی کردن این مهاجران، تعداد مهاجران را افزایش داد و تحریک مالی را بالا برد و مشاغل بیشتری را برای مهاجران و افراد بومی

ایجاد کرد.

این ادعا که مشاغل کافی برای چنین فرایندی وجود ندارد، یک بازی سیاسی است. در ماه مه 2014، گزارشی از سازمان کار جهانی سازمان ملل متحد این تصور را که مهاجران بخشی از مشکل هستند، رد کرد. در این گزارش آمده است: آنچه در مورد مضرات حضور مهاجران گفته می شود پایه ای غیرعلمی دارد که مزایای مالی مهاجرت و منافع بالقوه تسهیل محدودیت ها در این مورد را نادیده می گیرد.

رابرت گلدین برخی از موضع گیری ها را به عدم درک درست از شرایط مهاجران نسبت می دهد. بسکمک گمان می کنند که مهاجران میهمانانی کوتاه مدت هستند، حال آنکه مزایای حضور آنها نه تنها بلندمدت است بلکه به بخش های گوناگون گسترش می یابد. او می گوید پاسخ مناسب دولت ها به مساله مهاجرت می تواند تضمین داشتن مدرک مهاجران، پرداخت مالیات از سوی آنها و رقابت عادلانه آنها با افراد بومی در مورد حداقل حقوق و ساعات کاری باشد.

چگونه یک مهاجرت خوب داشته باشیم؟

خیلی از افراد به مهاجرت فکر میکنند اما عده کمی میباشند که به یک مهاجرت پیروز و خوب فکر کنند. و فقط رفتن به کشور جدید را دلیل بر خوشبختی میدانند و واقعیت های ممکن مهاجرت را متاسفانه در نظر نمیگیرند. به طور کل میتوان گفت که قبل از مهاجرت ابتدا باید تحقیق و بررسی های بسیار انجام شود که با توجه به معیار های هر شخص الویت ها جهت انتخاب کشور متفاوت می باشد اما قبل از هرچیز بهتر است با افرادی که در این زمینه ها تجربیات و اطلاعات کافی و درست را دارند مشورت کنیم و یا همچنین می توانید با موسسات با وکلای مهاجرتی این مشورت را انجام دهید. موسسه خبرنگاران از جمله موسسه هایی میباشد که در این زمینه تجربیات بسکمک را جهت مشاوره به افراد را دارد. شما نیز می توانید از مشاوره رایگان خبرنگاران بهره مند شوید.

مضرات مهاجرت چیست؟

مهاجرت امری است که گاها همراه با پیشرفت هایی در زمینه شغلی ، تحصیلی و آینده باشد اما ممکن است آسیب هایی همچون مسائل روحی و روانی و مالی نیز به همراه داشته باشد که در ادامه برخی ازین مضرات را بیان کرده ایم:

  • افسردگی

دوری از خانواده ، دوستان و عزیزان و رفتن به یک محیط جدید ممکن است شما را منزوی و افسرده کند.

  • غربت

هر شهفرایندی که از محل تولد و زندگی خود دور شود و وارد یک محیط جدیدی شود که هیچکس را نمی شناسد و حتی زبان مردمان آن کشور با زبان مادری آن متفاوت است احساس غربت می کند.

  • تفاوت فرهنگی

این امر نیز خیلی مهم در مهاجرت است ، بهتر است کشوری را برای زندگی انتخاب کنید که فرهنگ مردمان کشور به شما نزدیک باشد و تحملش برایتان سخت نباشد پس بهتر است قبل از مهاجرت به هرکشوری ابتدا راجب فرهنگ آنجا تحقیقات لازم را انجام دهید و انتخابی درست کنید.

  • دلبستگی

دلبستگی یکی از مواردی است که در مهاجرت با آن رو به رو می شوید، دلبستگی به کشور و وطن خود ، دلبستگس به اطرافیان ، دوستان و...... پس بهتر است فردی سازگار و منعطف باشید تا بتوانید مهاجرت آسان تری داشته باشید.

  • بعد روانی

یکی از دلایلی که بسیار از افراد بعد از مهاجرت ،مجدد به کشور خود باز میگردند عدم توانایی آن ها با سازگار شدن و تطبیق با محیط جدید است.

منبع: اینترنت
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 638

به "فواید و مضرات مهاجرت ، چرا مهاجرت کنیم؟یا چرا مهاجرت نکنیم؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "فواید و مضرات مهاجرت ، چرا مهاجرت کنیم؟یا چرا مهاجرت نکنیم؟" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و مضرات مهاجرت ، چرا مهاجرت کنیم؟یا چرا مهاجرت نکنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید