طلسم کم آبی سد شهید رجایی ساری شکست، احتمال سرریز شدن در بهار 99

به گزارش مجله لیست پیوند، بارندگی های خوب سال جاری موجب شده طلسم کم آبی سد شهید رجایی ساری بشکند. درحال حاضر سد شهید رجایی ساری از حجم ذخیره آبی خوبی برخوردار است و اگر بارندگی ها تداوم داشته باشد بهار سال 99 سرریز خواهد شد.

طلسم کم آبی سد شهید رجایی ساری شکست، احتمال سرریز شدن در بهار 99

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران آنلاین به نقل از فارس، در سال های گذشته باتوجه به تنش های خشکی که در مازندران پشت سر گذاشتیم سطح منابع آبی استان از جمله سدها و آب بندها به پایین ترین حد ممکن رسید و حتی بعضی از مناطق اثری از آب بندان نبود، گویی در این مکان آب بندانی وجود نداشت.

نگرانی از خشکسالی و تنش آبی در مازندران که مردم همه چیز خود را از آب دارند تا حدی رسید که سال 97 بعضی از شالیزارها در حسرت کشت سالی ماندند و زمین هایشان متروکه ماند.

اما در شرایطی که خشکسالی به سرعت پیش می رفت در روزهای پایانی سال 97 درپی بارندگی های سیل آسا که البته بدون خسارت هم نبود شرایط طور دیگری رقم خورد و همه منابع آبی استان سیراب شدند.

شرایط خوبی ذخیره آبی این سد باتوجه به اینکه در راستا جاده دودانگه واقع شده است کشاورزان را به نسبت به سالی که پیش رو دارند دلگرم نموده و امیدوار هستند سال پر رونقی را پیش رو داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران اظهار کرد: درحال حاضر ذخیره آب سد شهید رجایی ساری به 122 میلیون متر مکعب است.

محمد ابراهیم یخکشی با بیان اینکه حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی 162.5 میلیون متر مکعب است، اضافه نمود: این سد از سال 76 ساخته شده و تا به امروز 6 بار سرریز شده است.

وی گفت: در صورت ادامه بارش ها سد شهید رجایی ساری در بهار 99 سرریز می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 106

به "طلسم کم آبی سد شهید رجایی ساری شکست، احتمال سرریز شدن در بهار 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم کم آبی سد شهید رجایی ساری شکست، احتمال سرریز شدن در بهار 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید