صنعت متکی به دانش بومی تولید علمی را افزایش می دهد

به گزارش مجله لیست پیوند، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: صنعت زنده و متکی به دانش بومی تولید علمی درجهت رفع مسائل جامعه و صنعت را افزایش می دهد.

صنعت متکی به دانش بومی تولید علمی را افزایش می دهد

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ما هم مصرف کنند و هم تولیدکننده علم هستیم؛ گفت: همه دنیا چنین رویکردی را اتخاذ کرده اند درحقیقت یک دهکده دنیای وجود دارد که همه اینگونه عمل می کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در مسائل علمی بسیاری از این مرز ها برداشته شده است؛ اظهار کرد: انتقال دانش اکنون به سرعت انجام می شود به نحوی که اگر به عنوان مثال یک دانش تخصصی در یک شرکت ژاپنی استفاده می شود در فاصله کمی شاهد استفاده آن دانش در شرکت چینی نیز هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: ما باید هم مصرف کننده خوبی باشیم به طوری که از دانش تولیدی سایر کشورها بهره ببریم و هم در تولید دانش نقش ایفا کنیم. خوشبختانه در سال های گذاشته شاهد این رشد بوده ایم.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که بخواهیم از دانش خود استفاده کنیم باید به همان میزان فناوری های بومی را در کشورافزایش دهیم؛ تاکید کرد: در این راستا لازم است تولید داخل مورد توجه واقع شود، اگر صنعت سرحال زنده و متکی به دانش بومی باشد می توانیم انتظار افزایش بهره بری از دانش داخل درجهت رفع مسائل جامعه و صنعت را داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه مقالات دانشمندان ایرانی پاسخ به نیاز صنعت و جامعه در سراسر دنیا است؛ اظهار کرد: بنابراین خیلی از مسائل با توجه به این تحقیقات پاسخ یافته اند، پس ما باید ظرفیتی در خود ایجاد کنیم تا کسب و کار و تولید، رونق یابد که به طبع آن ظرفیت استفاده از این تحقیقات نیز افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 187

به "صنعت متکی به دانش بومی تولید علمی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت متکی به دانش بومی تولید علمی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید