شیائومی احتمالا اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه می کند

به گزارش مجله لیست پیوند، همان طور که احتمالا می دانید، سامسونگ در حال ساخت چندین سنسور دوربین با رزولوشن های بسیار بالا است. در این میان یکی از افشاگران اعلام کرده که شیائومی سازنده اولین گوشی مجهز به سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود. یکی دیگر از افشاگران هم مدتی قبل گفته بود این سنسور از پیکسل های 0.64 میکرومتری بهره می برد که کوچکترین اندازه در بین سنسورهای دوربین موبایل محسوب می شود.

شیائومی احتمالا اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه می کند

همچنین طبق برخی گزارش های منتشر شده، این سنسور مبتنی بر اندازه 1/1.37 اینچ است که یعنی در مقایسه با سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 سامسونگ (1/1.12 اینچ) ابعاد کوچکتری دارد. اما از طرف دیگر، ابعاد این سنسور تقریبا هم اندازه سنسور 108 مگاپیکسلی GN3 با اندازه 1/1.33 اینچ است.

گفته می شود این سنسور با ترکیب 4 در 1 پیکسل ها قادر به ثبت عکس های 50 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های 1.28 میکرومتری خواهد بود. همچنین به امکان ترکیب 16 در 1 پیکسل ها هم اشاره شده که البته محقق شدن این مشخصه بعید به نظر می رسد.

در حال حاضر سنسورهای 108 مگاپیکسلی به دلیل رزولوشن بالایی که دارند، زوم 2 تا 3 برابری دیجیتال بدون افت کیفیت را امکان پذیر می کنند. این یعنی سنسورهای 200 مگاپیکسلی قادر به افزایش محدوده زوم دیجیتالی خواهند بود. اگرچه چنین دوربینی از نظر فنی می تواند ویدیوهای مبتنی بر رزولوشن 16K را ضبط کند، اما با توجه به اینکه چیپست های رده بالا قادر به پردازش ویدیوهای 8K با سرعت 60 فریم در ثانیه نیستند، باید حداقل تا چند سال برای امکان ضبط ویدیوهای 16K با دوربین موبایل صبر کنیم.

همان طور که گفتیم، این سنسور در کل از پیکسل های بسیار کوچکی بهره می برد ولی در کل اندازه بزرگی خواهد داشت و بخش قابل توجهی از پنل پشتی گوشی را اشغال می کند. در همین زمینه می توانیم به ماژول دوربین غول پیکر شیائومی می 11 اولترا اشاره کنیم که دوربین اصلی آن مبتنی بر سنسور بسیار بزرگ GN2 سامسونگ است. البته به لطف پیشرفت سنسورها، بهبود فناوری ترکیب پیکسل ها و بهتر شدن پردازش تصاویر، ضعف های مربوط به کوچک بودن پیکسل ها تا حد زیادی جبران می شود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1001

به "شیائومی احتمالا اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی احتمالا اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید