شکست حزب ماکرون در انتخابات شهرداری های فرانسه

به گزارش مجله لیست پیوند، نتایج دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه حاکی از پیروزی چشمگیر حزب سبزها و احزاب چپ گرا و شکست متحدان رئیس جمهور فرانسه است.

شکست حزب ماکرون در انتخابات شهرداری های فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از پیروزی چشمگیر حزب سبزها و ائتلاف چپهای فرانسه در دور دوم انتخابات محلی شهرداری ها اطلاع داده اند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احزاب مخالف امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیروز شده اند پست شهرداریها در شهرای عظیم این کشور از جمله لیون، استراسبورگ و بسانسون را از آن خود نمایند و در بعضی شهرهای دیگر از جمله بوردو، مارسی و نانسی نیز پیشتاز هستند.

براساس این گزارش، نامزدهای نزدیک به حزب میانه LRME(جمهوری به پیش) که متحد ماکرون محسوب می شوند در شهرهای اصلی فرانسه حتی یک کرسی را نیز نبرده اند.

این انتخابات قرار بود در ماه مارس برگزار گردد که به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در فرانسه به تعویق افتاده بود.

مقامات فرانسوی اطمینان داده بودند که تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات در بهترین شرایط بهداشتی ممکن اتخاذ نمایند.

در مراکز اخذ رای ژل ضد عفونی نماینده دست کار گذاشته و در شهر ها و مناطق کوچک تر، تدابیر بهداشتی با امکانات محلی اتخاذ شده بود.

در شهر پاریس پایتخت فرانسه نیز شمارش آرا از پیشتازی آنه هیدالگو شهردار چپ گرای کنونی این شهر حکایت دارد. مارتین ایوبری چهره دیگر برجسته چپ گرا در شهر لیل پیروز انتخابات شده است.

مارین لوپن رهبر احزاب چپ گرای فرانسه اواخر روز یک شنبه از پیروزی عظیم حزبش در انتخابات شهرداریها اطلاع داد و به نامزدهای هم حزبی پیروز خود تبریک گفت.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، میزان مشارکت در دور دوم انتخابات شهرداریها 34 درصد بوده است.

شکست نامزدهای حزب جمهوری به پیش ضربه ای مهلک به وجهه سیاسی امانوئل ماکرون وارد خواهد نمود که امیدوار بود پس از پیروزی حامیانش در انتخابات پارلمانی 2017 صندلی خود را در فرانسه تثبیت کند و زمینه را برای پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 فراهم کند.

متحدان ماکرون نیز در بعضی شهرهای کوچکتر پیروزیهای به دست آورده اند. ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه که در شهر لو هاوره نامزد شده بود از پیروزی خود در این انتخابات با کسب 58 درصد آرا اطلاع داده است.

قانون اساسی فرانسه به نخست وزیر اجازه میدهد که همزمان با حفظ سمت در انتخابات شهرداریها شرکت کند. با این حال پیروزی وی گمانه زنیهایی را درباره احتمال ترمیم کابینه فرانسه به وجود آورده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 484

به "شکست حزب ماکرون در انتخابات شهرداری های فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست حزب ماکرون در انتخابات شهرداری های فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید