سود کلان انگلیس از فروش تسلیحات نظامی به عربستان

به گزارش مجله لیست پیوند، روزنامه گاردین فاش کرد که انگلیس طی نیم دهه گذشته از ناحیه فروش تسلیحات نظامی به آل سعود، نزدیک به 19 میلیارد دلار کسب درآمد نموده است.

سود کلان انگلیس از فروش تسلیحات نظامی به عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از گاردین، سیستم بی ای یی (BAE) عظیم ترین شرکت تسلیحاتی در انگلیس، در پنج سال گذشته 15 میلیارد پوند (18 میلیارد و 938 میلیون دلار) تسلیحات نظامی به ارتش عربستان که در طول این مدت مشغول حملات نظامی و بمباران مناطق یمن بود، فروخته است.

گزارش اخیر شرکت بی ای یی و تحقیقات جدید کمپین علیه تجارت اسلحه (CAAT) نشان می دهد که شرکت تسلیحاتی انگلیس تنها در سال 2019 توانسته از فروش تسلیحات نظامی به عربستان 2.5 میلیارد پوند درآمد کسب کند.

ارقام ارائه شده شامل کلیه تسلیحات نظامی و خدمات فروخته شده شرکت تسلیحاتی انگلیس به ارتش عربستان از سال 2015 تا 2019 است.

عربستان به همراه کشورهای ائتلاف عربی در مارس (اسفند) سال 2015 به یمن حمله کرد.

اندرو اسمیت یکی از فعالان کمپین علیه تجارت اسلحه می گوید، یمن در طول پنج سال گذشته (به علت جنگ عربستان) با بحران انسانی شدیدی روبرو بوده است، اما برای شرکت بی ای یی انگلیس مانند همواره یک تجارت بوده است.

به گفته اسمیت، این جنگ (یمن) فقط به دلیل حمایت و پشتیبانی شرکت های تسلیحاتی و دولت های همدست (با عربستان) امکان پذیر بوده است.

از زمان شروع حملات و بمباران عربستان در مارس سال 2015 با همکاری عظیم ترین شرکت تسلیحاتی انگلیس و سایر سازندگان تسلیحات غربی در یمن تا به امروز هزاران غیرنظامی کشته شده اند.

به نوشته گاردین، نیروی هوایی عربستان مسئول کشته شدن 12 هزار و 600 نفر در جنگ یمن است.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 344

به "سود کلان انگلیس از فروش تسلیحات نظامی به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود کلان انگلیس از فروش تسلیحات نظامی به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید