سخنرانی جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران : معاون اول رییس جمهور فردا (دوشنبه) در نوزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی می نماید.

سخنرانی جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری قرار است در این اجلاس که برای نخستین بار به میزبانی کشور هند و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می گردد، به تبیین و تشریح مواضع و دیدگاه های کشورمان در زمینه های مختلف مالی، امنیتی و فرهنگی بپردازد.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان دولتی است که در سال 2001 توسط کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای همکاری های چندجانبه امنیتی، مالی و فرهنگی پایه گذاری شد و پس از آن در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان اعضای ناظر به این سازمان پیوستند.

لازم به ذکر است عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای که در سال 2015 مورد تایید نهاده شد، در سال 2017 در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان در کشور قزاقستان به تصویب رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 724

به "سخنرانی جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید