سازمان ملل: 3 میلیون کودک زیر5 سال در سودان از سوء تغذیه رنج می برند

به گزارش مجله لیست پیوند، استان متحده در حالی مدعی ارائه یاری های بشردوستانه به سودان است که از سال 1997 این کشور را به اتهام حمایت از گروه های افراط گرای مسلح، در تحریم تجاری نگاه داشته است.

سازمان ملل: 3 میلیون کودک زیر5 سال در سودان از سوء تغذیه رنج می برند

معاون نماینده صندوق بچه ها ملل متحد (یونیسف) در سودان گفت که حدود سه میلیون کودک زیر پنج سال در سودان از سوء تغذیه رنج می برند.

به گزارش فارس، وی در گفت وگو با خبرگزاری دولتی سودان(سونا) اضافه نمود که تخمین زده می گردد 570 هزار نفر از این بچه ها از سوء تغذیه حاد شدید رنج می برند.

سجی عبدالله این اظهارات را پس از بازدید هیات مشترکی از آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده، برنامه دنیای غذا و صندوق بچه ها سازمان ملل (یونیسف) از استان البحر الاحمر سودان بیان داشت.

این کمیته برای استقبال از کشتی های حامل ذرت و گندم که با حمایت اقتصادی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده به سودان ارسال شده است، به آنجا رفت.

سجی عبدالله گفت که شیوع بچه ها کم وزن در سودان بالاترین مقدار در دنیا است. سوء تغذیه باعث تشدید بیماری و مرگ و میر می گردد و به رشد کم و ضعف سیستم ایمنی یاری می نماید.

وی شرح داد که برنامه های یونیسف برای بچه ها در سودان به وسیله ارائه خدمات به میلیون ها کودک از جمله آوارگان ادامه دارد که از جمله آن فعالیت های نجات بخش در زمینه های بهداشت، تغذیه، آب، بهداشت محیط ، بهداشت و حفاظت از بچه ها است.

استان متحده در حالی مدعی ارائه یاری های بشردوستانه به سودان است که از سال 1997 این کشور را به اتهام حمایت از گروه های افراط گرای مسلح، در تحریم تجاری نگاه داشته است.

جنگ داخلی در سودان و درگیری های قومی قبیله ای در این کشور خود هم از عوامل بحران شرایط معیشت و سلامت در بخشی از منطقه ها این کشور بوده است.

سودان سومین کشور عظیم در آفریقا و کشوری در شمال آفریقا است که با مصر در شمال، دریای سرخ، اریتره و اتیوپی در شرق، سودان جنوبی در جنوب، جمهوری آفریقای مرکزی در جنوب غربی، چاد در غرب و لیبی در شمال غربی مرز مشترک دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1105

به "سازمان ملل: 3 میلیون کودک زیر5 سال در سودان از سوء تغذیه رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: 3 میلیون کودک زیر5 سال در سودان از سوء تغذیه رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید