روحانی: باید فرهنگ مصرف در مواد غذایی و دارویی اصلاح شود

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - رئیس جمهوری با بیان اینکه گاهی در نسخه های پزشکی بیش از حد دارو نوشته می شود، بر اصلاح شیوه مصرف در مواد غذایی و دارویی تاکید کرد.

روحانی: باید فرهنگ مصرف در مواد غذایی و دارویی اصلاح شود

حسن روحانی امروز در بیست و ششمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، با تشکر از شرکت های خصوصی جهت سرمایه گذاری مختلف در حوزه شرکت های دانش بنیان، گفت: امروز تعداد شرکت های دانش بنیان نسبت به 7 سال گذشته 100 برابر شده و برای ما بسیار مهم است که نسل جوان و تحصیلکرده کشور، فضایی برای فعالیت و تعالی علم و دانش خود داشته باشند. شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه علم و فناوری کشور داشته اند.

روحانی با بیان اینکه دولت با تمام توان از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند، اضافه نمود: امنیت غذایی و دارویی برای کشور ما بسیار مهم است، کرونا این شرایط را به خوبی نشان داد. در این زمینه باید بر روی پای خود بایستیم. شرکت های دانش بنیان در این زمینه بسیار می توانند کمک کنند تا ما به خودکفایی برسیم.

وی مصرف بهینه را از نکات مهم و اصلی در بخش دارو و مواد غذایی دانست و گفت: گاهی دارو بیش از حد در نسخه نوشته می شود گاهی زیاد در خانه می ماند. گزارش های آماری حاکی از ضایعات 40 درصدی مواد غذایی در کشورمان دارد که باید برای اصلاح این وضع اقدام مؤثر و جدی انجام شود. بنابراین بد مصرف کردن در غذا و دارو باید اصلاح شود. این همه تلاش می شود تا مواد غذایی برای کشور تامین شود اما بدمصرفی می تواند ضرر برساند.

رئیس جمهوری با اشاره به طرح هایی که امروز در زمینه دارو و واکسن افتتاح شد، گفت: موضوع تولید دارو در جهان امروز بسیار مهم است و اینکه امروز یک طرح برای ساختن واکسن انسانی و برای درمان یک بیماری شایع به بهره برداری رسید، برای کشور بسیار موجب امیدواری در تأمین دارو و حتی صادرات مواد دارویی است.

روحانی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان این امیدواری را ایجاد کرده اند که می توانیم گام به گام در عرصه تولید نیازمندی های دارویی کشور در داخل بی نیاز شویم، شرح داد: هرگونه سیاست گذاری و تسهیل گری در زمینه فعالیت این شرکت ها لازم باشد، از سوی دولت انجام خواهد شد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دستیابی به توان تولید گسترده واکسن و بویژه واکسن های انسانی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم مورد تأکید بوده است، اعلام کرد: باعث خوشحالی است که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز اعلام کردند در زمینه تولید واکسن آنفلوآنزا گام های بلندی برداشته شده و ساخت این واکسن در ماه های آینده به ثمر خواهد رسید که این برای مردم بسیار آرامش بخش خواهد بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: ایجاد فرهنگ لازم هم در بخش تولید و هم بخش مصرف برای اینکه به بهترین شکل تولید کنیم و هم اینکه درست مصرف کنیم بسیار حائز اهمیت است. افتتاح امروز از یک نظر یعنی به لحاظ علمی و فناوری و دانش بنیان با افتتاح روزهای قبل متفاوت است و برای کسانی که در این زمینه قدم گذاشته اند، آرزوی توفیق دارم.

رئیس جمهوری امروز در بیست و ششمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، 4 پروژه مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهادکشاورزی را افتتاح کرد. در این مراسم، طرح تولید فرآورده های مشتق از پلاسما در استان البرز، طرح تولید واکسن سرطان دهانه رحم در استان تهران، طرح تولید ماده اولیه دارویی سِرتِرالین در استان مرکزی و خط تولید بایوفسفات بایوران نیز از سوی وزارت جهادکشاورزی در استان البرز به طور رسمی آغاز شد.

برای اجرای این 4 پروژه 504 میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره برداری از این طرح ها 339 فرصت اشتغال پایدار مستقیم ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 610

به "روحانی: باید فرهنگ مصرف در مواد غذایی و دارویی اصلاح شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: باید فرهنگ مصرف در مواد غذایی و دارویی اصلاح شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید