رسانه غربی: آمریکا مدتها قبل در افغانستان شکست خورده است

به گزارش مجله لیست پیوند، یک رسانه آمریکایی با اشاره به شکست آمریکا تاکید کرد سیاست خارجی نامناسب، هزینه های پنهان و تهدیدهای تورمی، جنگ افغانستان در 18 سال گذشته سردرگمی بزرگی برای آمریکا بوده است.

رسانه غربی: آمریکا مدتها قبل در افغانستان شکست خورده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رسانه آمریکایی فارین پالیسی درباره جنگ بی انتها افغانستان نوشت که مقامات مقامات آمریکایی با حفظ تردیدها تحت پوشش دولت، مردم را گمراه کرده بودند.

علاوه بر تهدیدهای تورمی، هزینه های بسیار و سیاست خارجی نامناسب، جنگ افغانستان سردرگمی بزرگی برای آمریکا بوده است.

این رسانه با اشاره به اسناد منتشر شده اخیر از دروغگویی مقامات آمریکایی اضافه نمود این اسناد نشان می دهند که آنها درک کرده اند که دولت افغانستان فاسد و غیرقابل اعتماد است و پاکستان نیز قصد همکاری ندارد اما با این وجود دولت آمریکا استراتژی پرتناقض داشته است.

این در حالی است که مخالفان راهی برای آسیب رساندن به دلیل موقعیت استراتژیک آمریکا نداشته و اهداف طالبان نیز کاملا داخلی بوده حتی سعی هم نکرده اند که به این کشور حمله کنند.

فارین پالیسی با توجه به درگیری های آمریکا خاطر نشان کرد که از سوی دیگر چین به سرعت در حال رشد است و با ایجاد زیر ساخت های جهانی از آمریکا در تکنولوژی حیاتی پیش افتاده است.

با این حال، ممکن است ارتباط مستقیمی بین جنگ در افغانستان و دیگر شکست های آمریکا وجود نداشته باشد، اما برخی از این شکست ها نیز بی ارتباط با مسائل افغانستان نیستند.

در نهایت، شکست سیستماتیک از این نوع، پیامدهای سیاسی داخلی نیز برای آمریکا دارد.

سال گذشته رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفته بود که آمریکا دشمنان خود را در افغانستان سرکوب کرده و طالبان نیز از جنگ خسته شده اند.

برخی از کارشناسان افغان این اظهارات ترامپ را خلاف واقعیت اعلام کردند.

ژنرال عتیق الله امرخیل کارشناس مسائل نظامی در افغانستان گفت: دیدگاه جهان درباره جنگ افغانستان مخالف دیدگاه رئیس جمهور آمریکا است.

وی اضافه نمود: ترامپ در حالی مدعی شکست مخالفان مسلح در افغانستان شده است که آمریکا در این کشور شکست خورده و عقب نشینی نظامیان آمریکایی به معنی پیروزی این کشور نیست.

کارشناس افغان شرح داد که ترامپ مدعی شده است که طالبان از جنگ خسته شده است در حالی که این گروه هنوز از موضع قدرت در مذاکرات صلح حضور دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 17

به "رسانه غربی: آمریکا مدتها قبل در افغانستان شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه غربی: آمریکا مدتها قبل در افغانستان شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید