رئیس جمهور فیلیپین دستور قتل شورشیان را صادر کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، رودریگو دوترته در جدیدترین دستور جنجالی خود، به ارتش فیلیپین دستور داد تمام شورشیان کمونیست را به قتل برساند.

رئیس جمهور فیلیپین دستور قتل شورشیان را صادر کرد

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید.

به نقل از الجزیره، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، در سخنرانی خود در جلسه دولت با هدف مقابله با کمونیست، دستور کشتار همه شورشیان را صادر کرد.

او در اظهاراتی جنجالی گفت: من به ارتش و پلیس دستور داده ام اگر با شورشیان کمونیست روبه رو شدند، شک ننمایند، آن ها را بکشند و مطمئن شوند که زنده نیستند و بعد جنازه هایشان را به خانواده هایشان تحویل دهند.

این دستور او وحشت عمومی از موج جدید خونریزی ها در فیلیپین را ایجاد کرد.

رئیس جمهور فیلیپین همچنین اضافه نمود: حقوق بشر را فراموش کنید این دستور من است. من مسئله ای ندارم که به زندان بروم و هیچ تردیدی درباره دستوری که داده ام، ندارم.

دوترته خطاب به شورشیان گفت: شما همه راهزن هستید و هیچ ایدئولوژی ندارید.

او سپس به آن ها قول اعطای شغل و مسکن در برابر کنار گذاشتن اسلحه داد.

شورشیان کمونیست از سال 1968 با دولت فیلیپین در حال جنگ هستند. به گفته ارتش، بر اثر این درگیری ها تا به امروز بیش از 30 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در طول این سال ها چندین رئیس جمهور کوشش نموده بودند با شورشیان به صلح برسند، اما پیروز نبودند.

سال 2016 زمانی که دوترته برای ریاست جمهوری نامزد شد، قول داد که سرانجام با مذاکرات صلح به شورش سرانجام دهد. او پس از روی کار آمدن، دستور تبادل نظر های مستقیم با کمونیست ها را صادر کرد. اما به دنبال درگیری های شدید بین نیرو های دولتی و شورشیان در سال 2017، دوترته فرایند صلح را لغو کرد و مبارزان کمونیست را تروریست خواند و برای قتل هر شورشی پاداشی درنظر گرفت.

بعدها در سال 2018، یک گروه ویژه علیه کمونیسم تشکیل شد تا شورشیان و طرفدارانشان را دستگیر نمایند. دوترته در سخنرانی روز آدینه خود گفت که نمی فهمد شورشیان برای چه می جنگند و اضافه نمود: شما در 53 سال گذشته جنگیدید و اکنون نیز من نوه های بزرگی دارم و هنوز هم می جنگید. شما می خواهید دولت را سرنگون کنید؟ شما حتی یک قایق هم ندارید.، باشگا خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 909

به "رئیس جمهور فیلیپین دستور قتل شورشیان را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور فیلیپین دستور قتل شورشیان را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید