داستان های واقعی را در قلب کوچک من بخوانید

به گزارش مجله لیست پیوند، انتشارات مدرسه کتاب قلب کوچک من اثر زاویه لوران پتی با ترجمه شیرین صفایی را منتشرکرد.

داستان های واقعی را در قلب کوچک من بخوانید

کتاب قلب کوچک دیوانه من اثر زاویه لوران پتی با ترجمه شیرین صفایی مولوی در انتشارات مدرسه منتشرشد. داستان کتاب از زبان سیساندا قهرمان آن روایت می شود. نویسنده کتاب داستان کتاب را مانند بسیاری از داستان های دیگرش از ماجرایی واقعی الهام گرفته است که آن را در روزنامه خوانده بود. شخصیت های اصلی کتاب افرادی قوی و تسلیم ناپذیر هستند که تحسین مخاطب را برمی انگیزند.

ازویژگی های آثار پتی این است که معمولا داستان هایش در نقاط مختلف دنیا روی می دهد. اغلب از ماجرای کتاب هایش از ماجرا های واقعی الهام گرفته شده اند.

در کتاب می خوانیم:

یساندا هر روز صبح که بیدار می شود، ضربان قلبش و همچنین روز های عمرش را می شمارد. او هر روز صبح مادرش را می بیند که برای دویدن میان تپه ها از خانه بیرون می رود. مادرش تا جا هایی که حتی چوپان ها با گله هایشان نمی فرایند پیش می رود و ساعت ها می دود و می دود. سیساندا خودش نمی تواند بدود. قلب کوچک دیوانه اش این اجازه را به او نمی دهد؛ آخر قلب او با قلب همه آدم ها فرق دارد.

برای آنکه قلبش مثل قلب همه شود، پول زیادی لازم است... یک میلیون ِکل! پدر و مادرش برای به دست آوردن این همه پول باید سی و هشت سال و سه ماه و بیست روز کار کنند. ولی روزی این حساب و کتاب دقیق سیساندا به هم می خورد. او متوجه می شود که ممکن است مادر تیزپایش بتواند از دویدن پول دربیاورد.

از طریق نگاه راوی داستان، با خانواده او و اهالی دهکده ای کوچک در آفریقا آشنا می شویم و عشق و تلاش بی نظیر مادر و مهر و عطوفت جاری در روابط مردمی خونگرم را به خوبی حس می کنیم.

خبرنگاران فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1413

به "داستان های واقعی را در قلب کوچک من بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان های واقعی را در قلب کوچک من بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید