دادگاه آمریکا با درخواست هالک بانک برای توقف دادرسی مخالفت کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ریچارد برمن قاضی دادگاه بخش در ایالت نیویورک آمریکا روز پنج شنبه با صدور حکمی گفت که این دادگاه کوشش [مقامات] هالک بانک برای لغو و به تأخیر انداختن فرایند رسیدگی قانونی به پفراینده اتهامات این بانک را رد می کند.

دادگاه آمریکا با درخواست هالک بانک برای توقف دادرسی مخالفت کرد

گفتنی است که در روز شانزدهم اکتبر سال جاری، دولت آمریکا با ادعای اینکه هالک بانک از شیوه های متفاوتی برای دور زدن تحریم ها علیه ایران استفاده کرده است، یک پفراینده کیفری علیه هالک بانک گشود. دولت آمریکا مدعی شد که هالک بانک از شرکت هایی در سه کشور ثالث برای انتقال 20 میلیارد دلار از توقیف شده ایران استفاده کرده است.

قاضی برمن در حکم صادره خود گفت که رسیدگی بدون معطلی و حل و فصل نهایی این پفراینده دارای منفعت عمومی است و اینکه هالک بانک در صورت ادامه فرایند رسیدگی با خسارات مالی و اعتباری جبران ناپذیر روبرو نخواهد شد.

این دادگاه پیش از این تلاش داشت مسئولان این بانک را به پذیرش یک معامله قضائی وادارد که بر اساس آن این بانک اتهام تلاش برای دور زدن تحریم های ایران را می پذیرفت و در مقابل جریمه کمتری متحمل می شد.

با این وجود، این بانک ترکیه ای این معامله قضائی را رد کرده و از دادگاه درخواست کرد تا پیگیری پفراینده را تا زمان اعلام حکم دادگاه تجدید نظر در خصوص صلاحیت دادگاه منهتن، متوقف کند. با این وجود قاضی برمن با این درخواست مخالفت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 47

به "دادگاه آمریکا با درخواست هالک بانک برای توقف دادرسی مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه آمریکا با درخواست هالک بانک برای توقف دادرسی مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید