خوشگذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران

به گزارش مجله لیست پیوند، در شمال غرب تهران، با فاصله کمی از شهر، منطقه ای زیبا وجود دارد که با قرار گرفتن در آن و استشمام هوای پاک، نزدیکی به تهران کاملا فراموش می شود.

خوشگذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران

بالاتر از محله وردآورد تهران، جاده آسفالته و کوهستانی پر پیچ وخمی وجود دارد که ساختار آن مانند جاده امامزاده داوود است. این جهت زیبا در امتداد رودخانه ای که در دره ای تنگ و عمیق در سمت غرب دره کن جریان دارد، به روستای وردیج و پس از آن به واریش منتهی می گردد. روستاهای وردیج و واریش که جزو بخش کن و سولقانِ شهرستان تهران و به تازگی جزو منطقه 22 شهری تهران هستند در این منطقه به چشم می خورند. با خبرنگاران همراه باشید.

روستای واریش

این روستا به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی در فصول گرم سال خنک و مطبوع و در فصول سرد، سرد و خشک است. سرمای منطقه به حدی سخت است که موجب خروج روستاییان از روستا در فصول سرد می گردد.

چشمه واریش با سخاوت، آب سرد گوارایی را به مردم هدیه می دهد. کنار این چشمه محل خوبی برای گذراندن یک آخر هفته به یادماندنی است. حتی برخی به آن جا می فرایند تا کمی از آب چشمه را با خود به خانه ببرند.

ارتفاعات پهنه حصار روستاهای وردیج و واریش

رشته کوه و قله ای در منطقه البرز مرکزی و در شمال غرب تهران از ارتفاعات بخش کن به ارتفاع 3375 متر وجود دارد که رودی از دامنه شرقی این کوه سرچشمه گرفته و در جهت خود، آبشار سنگان را می سازد و در نهایت به رود کن می ریزد.

امامزاده بی بی زرین قمر

در محلی از دشتی به نام پهنه حصار در نزدیکی واریش، امامزاده ای به نام بی بی زرین قمر وجود دارد. این امامزاده دو اتاق دارد یکی قبر بی بی زرین قمر و اتاق دیگر به صورت آشپزخانه که استراحتگاه و پناهگاه کوهنوردان است.

کوهنوردی در واریش

روستای واریش از مبداهای صعود به ارتفاعات پهنه حصار است که از آن جا صعود به قله اصلی با ارتفاع 3400 متر، حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد.

مبدا اصلی صعود به ارتفاعات پهنه حصار از روستای کندر واقع در کرج و ابتدای جاده چالوس است. اگر قصد آغاز برنامه کوهنوردی از آنجا را دارید ابتدا وارد جاده چالوس شوید و در همان چند کیلومتر اول، تابلوی کوچک زرد رنگ کندر در سمت راست جاده و در کنار یک پل آهنی باریک را دنبال کنید.

جهت دسترسی به روستاهای وردیج و واریش

اگر قصد رفتن به این منطقه زیبا را دارید انتهای اتوبان همت غرب به هنگام گذر از کنار دریاچه تابلوی وردیج و واریش به چشم می خورد. با ورود به جاده کوهستانی و در حدود 10 کیلومتر در حالی که 500 متر ارتفاع گرفته اید به روستای وردیج در سمت راست خواهید رسید. پس از وردیج با ادامه جهت در حدود 5 کیلومتر، به روستای واریش و انتهای جاده آسفالته می رسید.

اگر به دیدنی های اطراف تهران علاقه دارید، تجربه سنگ نوردی در کنار چالوس گردی را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری بیشتر تجربه یک روز مجذوب کننده در مرکز را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1464

به "خوشگذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشگذرانی در نزدیک ترین نقطه به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید