خواستار ارتقای سطح روابط میان ایران و عراق هستیم

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/مرکزی سفیر عراق بر لزوم ارتقای سطح روابط میان دو کشور ایران و عراق تاکید نمود.

خواستار ارتقای سطح روابط میان ایران و عراق هستیم

سعد جواد قندیل ظهر امروز چهارشنبه در نشستی با فعالان مالی استان مرکزی، بر لزوم ارتقای سطح روابط میان دو کشور ایران و عراق تاکید نمود و اضافه کرد: بنده روز گذشته و با تعدادی از صنایع لبنی و فلزی اراک دیدن کردم و مطمئن هستم ظرفیت های این استان و علی الخصوص شهرستان اراک از آنچه دیدم بسیار بیشتر است.

وی ابراز امیدواری کرد که روابط مالی ایران و عراق در آینده با رشد خوبی همراه باشد و گفت: دوست دارم در آینده نیز سفری به مراتب طولانی تر از این بازدید داشته باشم و با جزئیات و توانمندی های این استان بیشتر آشنا شوم.

به گزارش خبرنگاران، معاون رایزن بازرگانی سفارت عراق هم در این نشست با اشاره به بازدید خود از ظرفیت ها و صنایع استان مرکزی، توضیح داد: طی بازدیدی که دیروز و امروز از این صنایع داشتم، متوجه شدم استان مرکزی در حوزه های کشاروزی، صنعتی و بازرگانی پتانسیل های بسیار خوبی دارد که البته به نظر می رسد باید در حوزه مسائل زراعی و مرغداری ها روابط میان دو کشور بیشتر از گذشته باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با افزایش سطح تبادلات میان دو کشور ایران و عراق، شاهد رشد تعاملات مالی این دو کشور باشیم و تجار، بازرگانان و فعالین مالی طرفین با ظرفیت های یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگاران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه بعد از انتقال این مجموعه به ساختمان جدید خود، توسعه فعالیت های مالی استان و بهبود فضای کسب و کار موجود به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس سیاست های کلی نظام در امور مالی باید روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه بهبود باید و تجارت های خارجی ایران در دو حوزه صادرات و واردات تقویت گردد.

منوچهر توسطی آشنایی بیشتر با ظرفیت های استان مرکزی را از دلایل اصلی حضور سفیر جمهوری عراق در استان مرکزی و شهرستان اراک بیان کرد و گفت: امیدواریم با حضور سعد جواد قندیل در این استان و آشنایی او با کلیت صنایع استان، بتوانیم در راستای توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و عراق اقدامات موثری انجام دهیم و به هدف اصلی جلسه امروز که همین مهم است دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم فعالان مالی استان مرکزی مسائل و موانع کاری خود در رابطه با تعاملات تجاری با عراق را با سفیر عراق در میان گذاشتند و بر ضرورت حل چالش های موجود تاکید نمودند.

عدم صدور ویزا برای تجار ایرانی و عراقی، مشکل نقل و انتقال پولی و ارزی در روابط میان دو کشور، عدم اعتماد تجار و بانک های عراقی برای همکاری با ایران و عدم پذیرش LC تجار ایرانی از سوی کشور عراق، اصلی ترین مسائلی بودند که توسط فعالان مالی استان مرکزی مطرح شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 70

به "خواستار ارتقای سطح روابط میان ایران و عراق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواستار ارتقای سطح روابط میان ایران و عراق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید