خشم نمایندگان انگلیسی از به تعویق افتادن نتایج تحقیقات جنگ عراق

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران: به تعویق افتادن نتایج تحقیقات درباره نقش انگلیس در جنگ عراق تا پس از انتخابات سراسری خشم نمایندگان انگلیسی را به همراه داشته است.

خشم نمایندگان انگلیسی از به تعویق افتادن نتایج تحقیقات جنگ عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اعضای مجلس انگلیس به خبر به تعویق افتادن نتایج تحقیقات نقش انگلیس در جنگ 2003 عراق تا پس از انتخابات سراسری به شدت واکنش نشان دادند.

نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس دراین باره گفت که تاخیر در اعلام نتایج این تحقیقات غیر قابل درک است. کلگ افزود: یک جدول زمانی بدون سرانجام به این معناست که نتایج این گزارش برای ماه ها منتشر نخواهد شد و این مساله موجب افزایش این برآورد خواهد شد که این گزارش توسط کسانی که قصد رد نقدها را دارند، دستکاری شده است.

از سوی دیگر یان دونکان، رهبر سابق حزب محافظه کار تعلل در اعلام نتیجه تحقیقات را ناامید کننده خواند.

ریچارد اوتاوی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام در نامه ای به جان چیلکات (رئیس تحقیقات درباره جنگ عراق) از وی خواست تا علت تاخیر در اعلام نتایج این تحقیقات را اعلام کند. وی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد که با اینحال هیچ توجیهی برای این تاخیر وجود ندارد.

پیش از این خبری منتشر شد که به موجب آن تحقیقات مربوط به نقش بریتانیا در جنگ عراق به ریاست جان چیلکوت به واسطه اختلاف بر سر انتشار ارتباطات بین تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا و جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا، با کندی روبرو شده است.

این تحقیق با هدف بررسی توجیه اشغال عراق در سال 2003 میلادی و قانونی بودن این اقدام، انجام جنگ و عرضه تجهیزات به ارتش بریتانیا انجام شده است. این گزارش از نظر سیاسی، حساسیت برانگیز است و می تواند نقدها زیادی را علیه تونی بلر مطرح کند. هزینه این تحقیق تا آوریل 2014 میلادی بیش از 9 میلیون پوند برآورد شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 116

به "خشم نمایندگان انگلیسی از به تعویق افتادن نتایج تحقیقات جنگ عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم نمایندگان انگلیسی از به تعویق افتادن نتایج تحقیقات جنگ عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید