خبرنگاران چهار متهم توزیع الکل سمی در خوزستان متواری شدند

به گزارش مجله لیست پیوند، اهواز - خبرنگاران - دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: چهار متهم توزیع الکل سمی و غیراستاندارد در خوزستان شناسایی شدند که متواری هستند و کوشش برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

خبرنگاران چهار متهم توزیع الکل سمی در خوزستان متواری شدند

عباس حسینی پویا شامگاه سه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خوزستان در مورد عاملان توزیع الکلهای غیراستاندارد در استان و فوت 39 نفر ناشی از مصرف این الکل ها گفت: 12 نفر در پی توزیع الکل های سمی و غیراستاندارد دستگیر شدند که تحقیقات از آن ها شروع شده است.

وی اضافه نمود: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان خوزستان به منظور پیشگیری از آلودگی به ویروس توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از مواد ضدعفونی نماینده به ویژه الکل برای گند زدایی در منزل و محل کار توصیه شد که متاسفانه بعضی سودجویان مطالبی خلاف واقع مبنی بر خوردن الکل و درمان کرونا را در فضای مجازی منتشر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز ادامه داد: عده ای از مردم بدون تحقیق و آنالیز اقدام به خوردن الکل صنعتی کردند که در این الکل ها مواد خطرناکی ترکیب شده بود و مرگ بعضی مصرف نمایندگان را رقم زد به طوری که از 502 مورد مسمومیت با الکل39 نفر در استان خوزستان جان باختند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات گسترده ای در استان و به ویژه در اهواز انجام شد که در پی این تحقیقات 400 لیتر الکل غیرمجاز در اهواز و 10 هزار لیتر در یکی از شهرهای حومه اهواز کشف و ضبط شد.

قصاص سنگین در انتظار متهمان توزیع الکل های تقلبی

حسینی پویا تاکید نمود: کسی که عمدا مرتکب قتل نفس گردد مجازات آن قصاص است و در بعضی موارد بسته به نوع پرونده و ادله ممکن است مجازات فساد فی الارض و اعدام باشد، متهمانی که در این خصوص دستگیر می شوند در صورت اثبات جرم به اشد مجازات خواهند رسید.

وی به مردم توصیه کرد: از خوردن هر گونه الکل جدا خودداری گردد چراکه این الکل ها حاوی مواد کشنده هستند، خانواده ها نسبت به فرزندان خود بسیار جدی باشند و همچنین در صورت آگاه شدن از محل های توزیع، مراجع انتظامی را باخبر نمایند و اطلاعات صحیح پیرامون پیشگیری و درمان کرونا را تنها به وسیله رسانه های رسمی پیگیری نمایند.

به گزارش خبرنگاران در چند روز اخیر بحران مسمومیت بر اثر مصرف الکل در استان اتفاق افتاده که در این حادثه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز 39 نفر فوت کردند و 502 نفر بر اثر خوردن الکل مسموم شدند.بعضی مردم به دلیل نداشتن آگاهی با تصور اینکه با خوردن الکل می توانند در مقابل ویروس کرونا مصون شوند دچار مسمومیت شدند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار بالای مسمومیت الکلی در استان نشان از توزیع و عرضه الکل تقلبی در استان دارد تا کنون 110 نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که 25 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 252

به "خبرنگاران چهار متهم توزیع الکل سمی در خوزستان متواری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار متهم توزیع الکل سمی در خوزستان متواری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید