خبرنگاران بیش از 71 هزار نفر بیمار کرونایی به مراکز سرپایی استان زنجان مراجعه کرده اند

به گزارش مجله لیست پیوند، زنجان - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مجموع افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی 16 ساعته سرپایی این استان تا به امروز 71 هزارو 14 نفر و تعداد کل نمونه های گرفته شده 39 هزارو 714 مورد بوده است.

خبرنگاران بیش از 71 هزار نفر بیمار کرونایی به مراکز سرپایی استان زنجان مراجعه کرده اند

دکتر محمد رضا صائینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به کاهش موارد مراجعه سرپایی به مراکز 16 ساعته این استان، اضافه کرد: میزان بیماران سرپایی در هفته چهارم خرداد در مراکز 16 ساعته این استان روزانه به یک هزارو 200 نفر رسیده بود که در هفته اول تیر ماه به 915 مورد، در هفته چهارم تیرماه به 620 و در هفته اول مرداد این عدد به حدود 550 نفر رسیده است.

وی، در رابطه با آمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های استان زنجان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز اضافه کرد: تعداد کل موارد بستری در بیمارستان های این استان هشت هزارو 146 مورد بوده که از همه این افراد نمونه گرفته شده است.

این مسؤول تعداد موارد مثبت قطعی بستری از لحاظ آزمایشگاهی را 2 هزار و 732 مورد در این استان گفت و گفت: رعایت کردن اصول و موازین بهداشتی بسیار حائز اهمیت بوده و همه افراد باید از ماسک استفاده کنند زیرا اگر در یک جمع چهار نفره، 2 نفر از ماسک استفاده کنند و 2 نفر دیگر استفاده نکنند همچنان میزان سرایت بیماری کرونا بالا خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرایط حاکم بر استان ایجاب می کند که تامین سلامت عموم در اولویت باشد چرا که در هر شرایطی برگزاری تجمعات موجب انتقال بیماری در افراد خواهد شد که این موضوع، اصل انکار ناپذیر به شمار می رود.

صائینی اضافه کرد: حتی انتقال بیماری در تجمعات فضای رو باز هر چند می تواند عده کمتری را گرفتار کند اما در هر صورت ارتباطات فردی وجود دارد.

وی گفت: طبق آخرین بررسی های میدانی مطب ها در این استان 53.57 درصد، هتل ها 100 درصد، پاساژها 42.11 درصد، داروخانه ها 75 درصد، نانوایی ها 76 درصد، دفاتر پلیس به علاوه 10 نیز 50 درصد الزامات بهداشتی کرونایی را رعایت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با گلایه از شبکه بانکی استان خاطرنشان کرد: بانک های دولتی و خصوصی استان پروتکل های بهداشتی را آنگونه که باید و شاید رعایت نمی کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 519

به "خبرنگاران بیش از 71 هزار نفر بیمار کرونایی به مراکز سرپایی استان زنجان مراجعه کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 71 هزار نفر بیمار کرونایی به مراکز سرپایی استان زنجان مراجعه کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید