حضور یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا

به گزارش مجله لیست پیوند، یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در حالی در نزدیکی سواحل ونزوئلا حضور پیدا کرده که واحد فرماندهی جنوبی در ارتش آمریکا این رخداد را در راستای عملیات آزادی دریانوردی خوانده است.

حضور یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا

به نقل از خبرگزاری رویترز، راندن این کشتی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا یک روز بعد از حضور یک کشتی باری ایران در یک بندر این کشور آمریکای جنوبی اتفاق افتاده است.

فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا در پستی در وبسایت خود اعلام داشت، ناوشکن موشکی یواس اس نیتز در منطقه ای در اطراف آبهای ارضی ونزوئلا - که تا 12 مایل دریایی از سواحل آن امتداد دارد - رانده اما در داخل منطقه ای بوده که دولت ونزوئلا به اشتباه ادعای کنترل بر آن را دارد.

ماه آوریل دولت ترامپ با ادعای اینکه قصد اخلال در محموله های مواد مخدر قاچاق شده از سوی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را دارد، تجهیزات نظامی آمریکایی بیشتری را در منطقه کارائیب مستقر می سازد.

روز دوشنبه کشتی باری ایرانی گلسان حامل مواد غذایی به منظور تامین اولین سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا در بندر لاگوئرای این کشور پهلو گرفت. نشانه ای در خصوص هیچگونه تقابل کشتی گلسان با کشتی آمریکایی نیتز وجود نداشت.

وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا و دفتر مطبوعاتی نیروهای مسلح این کشور به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

هرچند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکید داشته که همه گزینه ها برای سرنگون کردن مادورو روی میز است اما مقامهای آمریکایی تصریح کرده اند که این کشور میل چندانی به توسط به اقدام نظامی علیه ونزوئلا ندارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 459

به "حضور یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید