تلسکوپ هابل عکسی با جزئیات چشمگیر از کهکشان مارپیچی NGC 691 گرفت

به گزارش مجله لیست پیوند، جزئیات خارق العاده کهکشان مارپیچی NGC 691 در شاخ صورت فلکی حَمَل (Aries) شاهکار تازه تلسکوپ فضایی هابل در یکی از جدیدترین تصاویرش است.

تلسکوپ هابل عکسی با جزئیات چشمگیر از کهکشان مارپیچی NGC 691 گرفت

اگرچه ناسا برای پرتاب تلسکوپ فضایی شاخص جیمز وب (James Webb) آماده می گردد اما تلسکوپ فضایی هابل هم با گذشت بیش از 30 سال هنوز با عکس ها و داده های علمی خیره نماینده خود قدرت نمایی می نماید.

در تصویر جدید این تلسکوپ کهکشان مارپیچی NGC 691 دیده می گردد که با استفاده از دوربین میدان باز 3 هابل (Wide Field Camera 3) ثبت شده است و جزئیات خارق العاده ای را به نمایش می گذارد.

این کهکشان در صورت فلکی حمل (Aries) عضوی از گروه کهکشان هایی با نام مشابه یعنی NGC 691 است. این گروه کهکشانی که مجموعه ای از کهکشان ها با اثر گرانشی متقابل هستند، 120 میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد.

هابل با استفاده از طیف وسیعی از فیلترها اجرامی مانند NGC 691 را رصد می نماید. هر فیلتر فقط به طول موج های خاصی از نور اجازه می دهد تا به دوربین میدان باز 3 هابل برسند. تصاویر فیلتر شده سپس توسط متخصصان رنگ پردازی می شوند و آن ها به دقت انتخاب می نمایند که کدام رنگ با طول موج نوری که از فیلتر گذشته، مطابقت دارد.

ترکیب تصاویر رنگی از فیلترهای جداگانه، در نهایت تصویری تمام رنگی ایجاد می نماید و بینش کاملا دقیقی درباره طبیعت و شکل ظاهری این اجرام فراهم می آورد.

عکس: جزئیات کهکشان مارپیچی NGC 691 از نگاه هابل

Credit: ESA/Hubble & NASA, A. Riess et al.; Acknowledgment: M. Zamani

منبع: NASA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1069

به "تلسکوپ هابل عکسی با جزئیات چشمگیر از کهکشان مارپیچی NGC 691 گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ هابل عکسی با جزئیات چشمگیر از کهکشان مارپیچی NGC 691 گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید