تشریح بعضی اقدامات ضد کرونایی وزارت دفاع در بازدید امیر حاتمی از کارخانجات مربوطه

به گزارش مجله لیست پیوند، وزیر دفاع با بیان اینکه این سازمان تا به امروز حدود 60 هزار ثوب لباس ویژه کادر درمانی در بخش کرونا را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده است گفت: این سازمان در تأمین نیازهای حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا تمام ظرفیت های خود را به کار خواهد گرفت.

تشریح بعضی اقدامات ضد کرونایی وزارت دفاع در بازدید امیر حاتمی از کارخانجات مربوطه

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در بازدید از کارخانجات فراوری ماسک، مواد ضد عفونی و لباس های مخصوص ویژه کادر درمانی در بخش کرونا با بیان اینکه سازمان صنایع دفاع و سایر بخش های مرتبط با حوزه کرونا، بدون هیچگونه تعطیلی و وقفه در انجام کار نهایت کوشش خود را برای یاری به بخش درمان و مردم جامعه به کاربسته اند گفت: زیر ساخت های لازم در وزارت دفاع برای فراوری ماسک از سال 1379 به وجود آمده بود اما از 20 اسفند ماه سال 98 و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور این وزارتخانه با تجهیز خطوط فراوری خود توانسته است تا به امروز حدود یک میلون و 500 هزار ماسک فیلتردار M750 و N95 را فراوری و تحویل مراجع ذی صلاح دهد.

وزیر دفاع توضیح داد: اگر تکیه بر توانمندی داخلی و نگاه به ظرفیت های بومی در بدنه دفاعی کشور نهادینه نشده بود امروز قطعا در تأمین تجهیزات درمانی با چالش جدی روبرو شده بودیم.

وی اضافه کرد: تکنولوژی فراوری ماسک های فیلتردار و سایر اقلام بهداشتی و درمانی توسط وزارت دفاع شاید به ظاهر ساده باشد؛ اما همین موضوع ساده کشورهای پیشرفته را در تأمین مواد بهداشتی و ماسک های فیلتر دار با مشکل جدی روبرو نموده است؛ کشورهایی که نه تحریم هستند و نه با محدودیت های جمهوری اسلامی ایران دست و پنجه نرم نموده اند.

وزیر دفاع در بازدید از کارخانه فراوری لباس های مخصوص ویژه کادر درمانی در بخش کرونا با بیان فراوری 3 هزار لباس P.P.E طی روز اضافه کرد: این ظرفیت و پتانسیل به فراوری 5 هزار لباس در یک روز افزایش و احتیاجمندی بخش درمان در این حوزه به طور کامل تأمین و مرتفع خواهد شد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تا کنون حدود 60 هزار ثوب لباس تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است گفت: این سازمان در تأمین احتیاجهای حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا تمام ظرفیت های خود را به کار خواهد گرفت.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراوری مواد ضد عفونی توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع گفت: سازمان صنایع دفاع تا به امروز با فراوری وتحویل بیش از 2 میلیون و 500 هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده به مراجع ذی صلاح نقش مؤثری را در تأمین احتیاج بخش های درمانی، جامعه و کشور ایفا نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 298

به "تشریح بعضی اقدامات ضد کرونایی وزارت دفاع در بازدید امیر حاتمی از کارخانجات مربوطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح بعضی اقدامات ضد کرونایی وزارت دفاع در بازدید امیر حاتمی از کارخانجات مربوطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید