تحصن 147 کارگر کارخانه کنتورسازی قزوین در مسجد شیخ الاسلام ، عاملی برای چهارمین بار مدیر کارخانه را عزل کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، روز گذشته 147 کارگر کارخانه کنتور سازی ایران به خاطر عدم پرداخت معوقات برای چندمین بار در مسجد شیخ الاسلام تحصن کردند.

تحصن 147 کارگر کارخانه کنتورسازی قزوین در مسجد شیخ الاسلام ، عاملی برای چهارمین بار مدیر کارخانه را عزل کرد

جهت دریافت خدمات اجرای گرین روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شرکت کنتور سازی ایران با چند دهه سابقه در فراوری کنتور برق و کنتور های مکانیکی در سطح خاورمیانه، دچار بحران اقتصادی شده و ماه ها حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده است و این مشکل به گفته کارگران این شرکت از زمان واگذاری به بخش خصوصی آغاز شده است.

اگرچه این شرکت در راستای اجرای اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد؛ اما اجرای نادرست این اصل و واگذاری شرکت به فردی غیرمتخصص مشکلاتی را برای کارگران و البته خود شرکت ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

کنتورسازی قزوین هم از خصوصی سازی در امان نماند

زخم خصوصی سازی بر سینه کارگران کنتورسازی قزوین

کنتور هایی که به خاطر بدعهدی مدیر عامل شرکت کنتورسازی به فروش نمی رود

از آبان ماه امسال حدود 150 نفر از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران قزوین در این شرکت مشغول به کار شدند، اما هنوز معوقات آن ها به طور کامل پرداخت نشده است.

کارگران کارخانه کنتور سازی 29 ماه است که معوقات خود را دریافت نکرده اند با روی کار آمدن مدیر جدید بازهم وعده های جدیدی به کارگران داده اند.

در این راستا، روز گذشته حدود 147 کارگر کارخانه کنتور سازی به خاطر وعده های پوچ مدیر عامل کارخانه در مسجد شیخ الاسلام جنب دفتر امام آدینه قزوین تحصن کردند.

یکی از کارگران این کارخانه به خبرنگار ما گفت: بعد از چند ماه تعطیلی کارخانه و پیگیری های صورت گرفته هنوز معوقات هنوز معوقات ما پرداخت نشده است.

وی اضافه نمود: آبان ماه کارگران کارخانه مجدد مشغول به کار شدند و فقط حقوق ماه های آبان، آذر و 70 درصد دی ماه پرداخت کردند.

این کارگر کارخانه کنتور سازی یادآور شد: هفته قبل مدیر عامل کارخانه از زندان برای چهارمین بار مدیر کارخانه را عزل کرد و فراوری کنتور متوقف شد علت عزل وی به خاطر فروش کنتور ها به قیمت مناسب و پرداخت حقوق کارگران است.

وی بیان نمود: از 19 بهمن ماه کنتوری در کارخانه فراوری نشده است روز گذشته از ما خواستند قرارداده یک ماه امضا کنیم از اول تا اخر اسفند ماه، که این امر باعث تحصن کارگران شد. متاسفانه با وجود اینکه از سال 95 دادگستری دادگاه شکایت کردیم رسیدگی به پرونده های ما نشده است.

این فعال کارگری عنوان نمود: با تحصن کارگران کارخانه در مسجد امام آدینه و مسئولین استانی با کارگران صحبت کردند و قول دادند این مشکل را حل نمایند اما کارگران متقاعد نشدند. ما کارگران کارخانه کنتور سازی چندین ماه معوقات خود را دریافت نکرده اند با نزدیک شدن به سال جدید نمی خواهیم شرمسار زن و بچه های خود شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 100

به "تحصن 147 کارگر کارخانه کنتورسازی قزوین در مسجد شیخ الاسلام ، عاملی برای چهارمین بار مدیر کارخانه را عزل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصن 147 کارگر کارخانه کنتورسازی قزوین در مسجد شیخ الاسلام ، عاملی برای چهارمین بار مدیر کارخانه را عزل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید