برنامه وزارت بهداشت برای تهیه 10 میلیون واکسن آنفلوآنزا ، شهریورماه اولین مرحله توزیع

به گزارش مجله لیست پیوند، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای تهیه 10 میلیون واکسن آنفلوآنزا در شهریور ماه اطلاع داد.

برنامه وزارت بهداشت برای تهیه 10 میلیون واکسن آنفلوآنزا ، شهریورماه اولین مرحله توزیع

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ سیما سادات لاری درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در فصل پاییز اعلام کرد: برای حدود 10 میلیون واکسن آنفلوآنزا در شهریور ماه برنامه ریزی شده و در حال حاضر حدود یک میلیون واکسن آنفلوآنزا در گمرک داریم و هفته آینده اولین قسمت توزیع می گردد.

وی اضافه کرد: قیمت آن هنوز قطعی نیست، اما بر اساس دلار 4200 تومانی خواهد بود. معمولا این واکسن از اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه تزریق می گردد.

معاون وزیر بهداشت گفت: برای واردات از یک منبع دیگر خارجی هم اعلام آمادگی شده است. حدود 2 میلیون واکسن برای گروه های پرخطر در اختیار معاونت بهداشت قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از طرفی سال جاری به دلیل استفاده نسبتا گسترده از ماسک و ضد عفونی دست ها، خطرهایی که در سال های قبل در خصوص آلودگی ناشی از ویروس آنفلوآنزا بین مردم وجود داشت، بسیار کاهش پیدا می نماید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو نیز امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در این رابطه گفت: واکسن آنفلوآنزا از شهریور ماه ابتدا برای گروه های آسیب پذیر و بیماران خاص و در ادامه برای مصرف عموم در اختیار قرار می گیرد. در عین حال هم اکنون تعدادی از واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است و در شهریور ماه اولین پارت آن در اختیار معاونت بهداشتی قرار می گیرد تا در اختیار گروه های در معرض خطر قرار گیرد.

شانه ساز اظهار کرد: از طرفی امیدواریم فراوری داخلی این واکسن در پاییز وارد بازار گردد و بخشی از احتیاج کشور را تامین کند و در سال های بعد بخش اعظم یا تمام احتیاج کشور از سوی فراوری داخل تامین مگردد و دیگر نگرانی از بابت اینکه طرف های خارجی به دلیل تحریم یا هر دلیل دیگری تامین این واکسن را مختل نمایند، نداریم و خیال مان آسوده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 556

به "برنامه وزارت بهداشت برای تهیه 10 میلیون واکسن آنفلوآنزا ، شهریورماه اولین مرحله توزیع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه وزارت بهداشت برای تهیه 10 میلیون واکسن آنفلوآنزا ، شهریورماه اولین مرحله توزیع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید