ایجاد 25 فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای در دنیا

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با اشاره به تشکیل 25 فدراسیون ملی در دنیا گفت: بعضی ها به پیوند ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی منتقد هستند، اما نگاه بر این است که کشتی گیر زورخانه ای می تواند پهلوان باشد.

ایجاد 25 فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای در دنیا

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بجنورد ، محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بجنورد با اشاره به برگزاری سومین دوره ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در خراسان شمالی گفت: این دوره از رقابت ها با حضور 21 تیم در بجنورد برگزار گردید و تعداد تیم ها نشان گر رشد مسابقات نسبت به دوره های گذشته است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه 85 کشور عضو فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی هستند، اضافه نمود: با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی در کشورها، این تعداد کشور، تیم های دارای آمادگی برای مسابقات دعوت می شوند و علی رغم انصراف تعدادی از تیم ها، این افتخار برای کشور وجود دارد که توانسته ورزش های زورخانه ای را به دنیا بشناساند.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در ادامه به بعضی از مسابقات این رشته ورزشی پرداخت و گفت: قهرمانی دنیا و جام دنیای دو رقابت اصلی این رشته ورزشی هستند که هر 4 سال یک بار و به فاصله 2 سال از هم برگزار می گردد که این تیم ها از رقابت های قاره ای منتخب می شوند.

او درباره میزبانی بجنورد از این مسابقات نیز گفت: مسئولان استانی خراسان شمالی دارای نگاه مثبت به مسائل بین المللی هستند و با بضاعت محدود استان، قدم های بزرگی برمی دارند که برای شناساندن استان در دنیا است و طبیعتاً در توسعه ورزش پهلوانی که ازجمله خاستگاه های خراسان شمالی است، اثر دارد.

مهرعلیزاده همچنین در ادامه به برنامه فدراسیون دنیای برای توسعه رشته پهلوانی اشاره نمود و اظهار کرد: از 15 سال گذشته کار بر روی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی شروع شد که در 5 حوزه آموزش، ساختار سازی، توسعه فیزیکی، شناساندن و معرفی IZSF برنامه ریزی بلندمدت اجرا شده است.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با تشریح برنامه این فدراسیون گفت: در حوزه آموزش، مربیان، داوران و ورزشکاران کشور های مختلف توسط مدرسان فدراسیون در ایران یا کشور میزبان آموزش داده می شوند و در ساختارسازی نیز ابتدا ایجاد فدراسیون بین المللی انجام شد، پس ازآن فدراسیون های قاره ای و سپس با تشکیل تیم ها و باشگاه های کشورها، فدراسیون های ملی ایجاد و تقویت شدند که از مجموع اعضای فدراسیون بین المللی، اکنون 25 کشور فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی را دارند.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: برگزاری سمینار های برای شناساندن موضوعات فنی و تاریخی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و توسعه فیزیکی آن با ساخت و احداث زورخانه به عنوان سمبل این ورزش در کشور ها در حال اجرا است.

مهر علیزاده شناساندن IZSF را ازجمله دیگر مراحل برنامه بلندمدت فدراسیون عنوان نمود و اضافه نمود: این معرفی برای پیدا کردن صندلی در موضوعات حقوقی، اعتبارات و کسب امکانات پایدار برای حرکت ماندگار است.

او درباره بعضی نقدها نسبت به سطح کیفی کشتی پهلوانی و لزوم تفکیک آن از ورزش های زورخانه ای گفت: هر کشتی گیری پهلوان نیست، بلکه باید با آداب و رفتار و منش زورخانه ای تلفیق پیدا کند تا ورزشکار کشتی را بتوان پهلوان خطاب کرد، درنتیجه کمیته های پهلوانی و زورخانه ای به این نتیجه رسیده اند که امکان جداسازی نیست بلکه می توان با توجه به تدابیر اجرا شده برای حضور افراد در رشته های زورخانه ای، در وزن مثبت 90 کیلوگرم از افراد غیر زورخانه ای استفاده نمایند.

منبع: فارس

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 68

به "ایجاد 25 فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 25 فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید