انجام آزمایش کرونا ویروس برای افراد مشکوک بدون معطلی

به گزارش مجله لیست پیوند، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کیت تشخیص اختصاصی کرونا در اختیار ایران قرار گرفته و برای افراد مشکوک بدون تاخیر و در سریعترین زمان ممکن انجام می شود، اما اعلام بی مورد آمار کرونا مسئولیت بین المللی دارد.

انجام آزمایش کرونا ویروس برای افراد مشکوک بدون معطلی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از مردم می خواهیم به آمار های نادرست و شایعات توجه نکنند و آمار و اطلاعات دقیق را از وزارت بهداشت بگیرند، زیرا علایم بیماری ویروس کرونا بسیار شبیه بیماری های دیگر به خصوص آنفلوانزاست و تشخیص دقیق این بیماری فقط با تست اختصاصی امکانپذیر است.

وی گفت: کیت تشخیص این ویروس در هفته های اخیر تولید شده و در اختیار ایران نیز قرار گرفته است. انجام این تست زمان مشخصی لازم دارد و چیزی نیست که بتوانیم در انجام آن دستکاری کنیم، اما نمونه های مشکوک در سریعترین زمان ممکن که از آن سریعتر ممکن نیست به آزمایشگاه ارسال می شود و اگر در ساعات نصف شب نیز نمونه ها برسد به سرعت کار آزمایش انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات ایمپلنت های فوری دروغ محض است/ مردم فریب نخورند

وی گفت: کیت تشخیص این ویروس اکنون در اختیار دو آزمایشگاه ویژه در کشور قرار گرفته است. انجام این تست کار تخصصی است و اطلاعات همه افرادی که برای آن ها نمونه گیری می شود ثبت و در سریعترین زمان ممکن به مردم اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 194

به "انجام آزمایش کرونا ویروس برای افراد مشکوک بدون معطلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام آزمایش کرونا ویروس برای افراد مشکوک بدون معطلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید