الکاظمی: عراق خواستار تقویت روابط با آمریکا بر اساس احترام متقابل است

به گزارش مجله لیست پیوند، نخست وزیر عراق در پیامی به رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت که کشورش خواهان تقویت روابط با آمریکا بر اساس احترام متقابل است.

الکاظمی: عراق خواستار تقویت روابط با آمریکا بر اساس احترام متقابل است

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بامداد یکشنبه در پیامی کوتاه در واکنش به انتخاب جو بایدن نامزد حزب دموکرات به ریاست جمهوری آمریکا گفت: به جو بایدن رئیس جمهور منتخب و کاملا هریس معاون وی تبریک می گویم و به تقویت روابط راهبردی بین کشورهایمان به سمت آینده ای بر اساس احترام متقابل و ارزش های همکاری مشترک و مستحکم برای گذر از چالش ها و حمایت از صلح و امنیت و برقراری ثبات و شکوفایی چشم دوخته ام.

جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کاملا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس گیر ابتدا با هم حزبی های خود به رقابت برخاست و انتها به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 678

به "الکاظمی: عراق خواستار تقویت روابط با آمریکا بر اساس احترام متقابل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: عراق خواستار تقویت روابط با آمریکا بر اساس احترام متقابل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید