اغلب کرونایی های چاق فوت می نمایند

به گزارش مجله لیست پیوند، برنا/ مینو محرز با بیان اینکه ویروس کرونا جهش یافته و دیگر قابل کنترل نیست، توضیح داد: اغلب افراد چاق در فرایند ابتلا به کرونا فوت می نمایند. این ویروس در بعضی از افراد نیز ضایعات عروقی به دنبال داشته و این می تواند در ارگان های اساسی بدن همچون ضایعه مغزی، ریوی و قلبی شدید به دنبال داشته باشد.

اغلب کرونایی های چاق فوت می نمایند

این روزها کرونا اوج گرفته و فرایند ابتلا و مرگ ومیرهای هر روز بیش از گذشته است. روز گذشته بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت 272 نفر بر اثر کرونا جان باختند. این رقم بالاترین میزان مرگ ومیر در 8 ماه کرونایی اخیر بوده است. در این شرایط باید سبک زندگی جدیدی برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داد.

کرونا در تابستان جهش داشت

مینو محرز، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا درباره آخرین تغییرات ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا در تابستان امسال جهش داشت و سرعت انتقال ویروس به این شکل افزایش یافت.

او اضافه کرد: در این شرایط به یکباره میزان مبتلایان به کرونا چندین برابر افزایش یافت و خانواده ها مبتلا شدند.

چاق ها کرونا می گیرند

محرز درباره اینکه چرا بعضی از افراد بدون ابتلا به بیماری زمینه ای به یکباره به دلیل ابتلا به کرونا فوت می نمایند، گفت: اغلب افراد چاق در فرایند ابتلا به کرونا فوت می نمایند. این ویروس در بعضی از افراد نیز ضایعات عروقی به دنبال داشته و این مسئله می تواند در ارگان های اساسی بدن همچون ضایعه مغزی، ریوی و قلبی شدید به دنبال داشته باشد. این مسائل منجر به فوت ناگهانی در فرد می گردد.

تفاوت کرونای ایرانی با کرونای خارجی

او در پاسخ به این شایعه که گفته می گردد فقط مردم در ایران چندین بار به کرونا مبتلا می شوند و در دیگر کشورها چنین مقوله ای نیست، تاکید نمود: این ویروس در همه جای دنیا به یک شکل است. مقالات متعددی در این رابطه وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان دنیای بهداشت تمامی مسائل مربوط به کووید 19 در تمامی نقاط دنیا به یک شکل است.

واکسن آنفلوآنزا را می توان تا خاتمه آبان تزریق کرد/ مهار کرونا با فاصله گذاری اجتماعی

محرز درباره زمان بندی تزریق واکسن آنفلوآنزا اضافه کرد: باید با شروع فصل سرما واکسن را تزریق کرد. واکسن های آنفلوآنزا سفارش داده شده و در روزهای آینده وارد می گردد.

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: در شرایط کنونی مبتلایان به بیماری خاص، زنان باردار، کادر پزشکی و ... بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت به تزریق واکسن می پردازند.

او درباره زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل دی ماه امسال توزیع می گردد، البته دی ماه برای تزریق این واکسن دیر است، اما این واکسن را می توان تا اواخر آبان تزریق کرد.

محرز ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از تجربه کره جنوبی و استفاده از فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می توان از ابتلا به انواع بیماری های ویروسی جلوگیری کرد.

کرونا گریبانگیر همه دنیا است

این کارشناس سازمان دنیای بهداشت درباره آخرین یافته های علم پزشکی ویروس کرونا گفت: هیچ مطالعه جدیدی در این باره ثبت نشده است. این ویروس گریبان گیر همه دنیا شده است.

مهار کرونا به وسیله شست و شوی دست

این پزشک عفونی درباره انتقال ویروس کرونا به وسیله سطح و سطوح توضیح داد: سطوح تاثیر چندانی در انتقال ویروس ندارند، بلکه باید با شست و شوی دست از انتقال این ویروس جلوگیری کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 645

به "اغلب کرونایی های چاق فوت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب کرونایی های چاق فوت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید