اعتراض ژاپن به حضور دو کشتی چینی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه

به گزارش مجله لیست پیوند، گارد ساحلی ژاپن اعلام نمود، دو کشتی چین در نزدیکی آب های مورد مناقشه در دریای چین شرقی یک قایق ماهیگیری ژاپنی را مورد تعقیب قرار دادند.

اعتراض ژاپن به حضور دو کشتی چینی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای از تنش دریایی توکیو و پکن در نزدیکی آب های جزایر مورد مناقشه در دریایی چین شرقی و اعتراض ژاپن به چین اطلاع دادند.

بنا بر گزارش رسانه های محلی در ژاپن، به دنبال این رخداد که روز آدینه حادث شد رئیس اداره امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن با سفارت چین در توکیو تماس گرفت و اعتراض توکیو را ابلاغ کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سفارت ژاپن در چین هم در همین ارتباط با وزارت خارجه چین تماسی برقرار و مراتب اعتراض توکیو را به پکن ابلاغ کرد.

این خبرگزاری با مقام های وزارت خارجه ژاپن درباره این موضوع تماس برقرار کرد اما مقام های توکیو خبرها درباره تنش اخیر با چین را تایید نکردند.

گفته می گردد که تنش دریایی اخیر بین چین و ژاپن در جزایر مورد مناقشه دریای چین شرقی اتفاق افتاده است، جزایری که توکیو آن را سنکاکو و پکن آن را دیائویو می نامد.

یک سخنگوی گارد ساحلی ژاپن در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه به جزئیات بیشتری از تنش دریایی این کشور با چین اشاره نمود.

به گفته این منبع، گارد ساحلی ژاپن از کشتی های چین خواست آب های منطقه مورد مناقشه را ترک نمایند و همزمان چند کشتی گشتی برای حفاظت از قایق ماهیگیری ژاپنی به منطقه اعزام شدند.

این منبع که نامش منتشر نشده، اطلاع داد که آسیبی به سرنشینان قایق ماهیگیری ژاپنی که سه نفر بودند وارد نشد.

این مقام ژاپنی همچنین مدعی شد، دو کشتی چینی تا به امروز یکشنبه همچنان در داخل آب های سرزمینی ژاپن حضور دارند.

مقام های پکن تا کنون به ادعای مقام ها و بعضی رسانه های ژاپنی درباره حضور کشتیهای چین در آبهای ژاپن و تعقیب یک قایق ماهیگیری واکنشی نشان نداده اند.

اختلافات بر سر جزایر مورد مناقشه دیائویو/سنکاکو یکی از موارد تنش زا در روابط چین و ژاپن بوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 401

به "اعتراض ژاپن به حضور دو کشتی چینی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ژاپن به حضور دو کشتی چینی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید